توسعه فرهنگ قرآنی از اهداف نمایشگاه های بین المللی قرآن است

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین’حمید محمدی’یکشنبه شب در مراسم تجلیل از برگزیدگان و فعالان قرآنی در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد، افزود : این نمایشگاه ها که پدیده ای کم نظیر در جمهوری اسلامی ایران است در واقع برآیندی از فعالیت ها و تمام تلاشهای قرآنی در کشور و جهان اسلام است.

رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در فعالیت های قرآنی آنچه برای ما مهم است ترویج روحیه تمسک به قرآن کریم در بین احاد مردم است و نمایشگاه ها یکی از این مکانها برای ترویج این روحیه به شمار می رود.

حجت الاسلام محمدی اظهارداشت : در نمایشگاه های قرآنی همچنین مردم با معارف و هنرهای قرآنی و هنرهای بی بدیل و هنرمندان بزرگ آشنا می شوند و لذا اینگونه نمایشگاه ها در عرصه انس ، معرفت وعمل به این کتاب الهی دارای برکاتی است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ و قاری قرآن اشاره کرد و گفت : تلاش برای تحقق منویات معظم له از رشد فراینده ای برخوردار است و ایشان فرموده اند که فعالیت های قرآنی رشد و ارتقا یافته است.

وی در ادامه به روند شکل گیری مرکز هماهنگی ، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی اشاره کرد و اظهارداشت : با تشکیل این مرکز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۸۸ و اواخر دولت نهم ، فعالیت های قرآنی وارد مرحله جدیدی شد و در دولت دهم تلاشهای ارزنده ای صورت گرفت و دولت در پایان سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت های قرآنی اختصاص داد.

وی گفت : از این اعتبارات بیش از ۶۰ دستگاه اجرایی ، نهاد دولتی و غیره بهره مند شدند و این حمایت مالی بی سابقه توسعه فعالیت های قرآنی را در پی داشته است .

حجت الاسلام محمدی به تلاشهای قرآنی در خراسان رضوی اشاره کرد و اظهارداشت : این استان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از ظرفیت های بسیار بالایی در امور قرآنی و پرورش قاریان ، مفسران و محققان قرآنی برخوردار بوده و هست و لذا برگزاری نمایشگاه قرآنی منطقه ای و حتی بین المللی نظیر آنچه در تهران برگزار می شود با توجه به استعدادها و ظرفیت های موجود استان، توقعی دور از انتظار نیست.

حجت اسلام محمدی در پایان بر ضرورت ارتباط جامعه با قرآن ، استماع و استنتاق این کتاب الهی تاکید کرد و گفت : اگر ما بتوانیم ارتباط خود را با قرآن اصلاح کنیم به یقین آینده خوبی خواهیم داشت.

در این مراسم همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گزارشی از هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن وعترت مشهد ارایه کرد و گفت : این نمایشگاه با ۸۷۰ غرفه به موضوعات مختلفی از قبیل امور قرآنی ، حجاب و عفاف ، جنگ نرم دشمنان ؛ موضوع بیداری اسلامی ، موضوع سوریه و کشتار مردم مسلمان میانمار و موارد دیگر پرداخته است.

محمد غفاری افزود: در این نمایشگاه ۹ کشور خارجی و ۱۱ استان کشور و مطبوعات و خبرگزاری های شرق کشور حضور دارند و نقش بخش مردمی در شکل گیری آن بسیار پر رنگ است .

وی به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت : آنچه در سوریه می گذرد انتقام گیری استکبار و ایادی آن از مردم و نظام سوریه به دلیل حمایت این کشور از انقلاب اسلامی ایران و مقاومت اسلامی در لبنان می باشد.

وی اظهارداشت : اکنون ۲۰ هزار نفر از چندین کشورخارجی جنگی تمام عیار علیه سوریه آغاز کرده اند اما به یقین تلاشهای استکبار محکوم به شکست است و آنها و عوامل خود فروخته به زانو در خواهند آمد.

این گزارش حاکیست ، در پایان این مراسم از کتاب ‘ تدبر در قرآن ‘ تالیف حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین الهی زاده رونمایی شد و از ۱۱ نفر از برگزیدگان امور قرآنی با هدایای قدر دانی شد.

هفتمین نمایشگاه بین المللی قران و عترت مشهد از روز گذشته کار خود را به مدت یک هفته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی این شهر آغاز کرده است.

/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۲۱۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.