توسعه فرهنگ قرآنی از راهبردهای اصلی نظام و دولت است

حجت الاسلام ‘حمید محمدی’ روز جمعه در مراسم گشایش مسابقه های سراسری قرآن کریم خانواده شهدا و ایثارگران کشور در بخش دختران در هتل طرقبه مشهد، افزود: دولت نهم و دهم در سنوات گذشته توجه خاصی به توسعه فرهنگ و معارف قرآنی داشته و اقدامهای خوبی انجام داده است.

به گزارش ایرنا، وی از معرفت، ایمان و رفتار قرآنی به عنوان سه ضلع مثلث پایه‌های دین مبین اسلام یاد کرد و گفت: ایجاد خانواده و جامعه قرآنی در گرو توجه به این موضوع های مهم است.

حجت الاسلام محمدی افزود: حفظ قرآن مقدمه بسیار خوبی برای تدبر، درک و عمل به این کتاب الهی است و باید در کنار سایر فعالیتهای قرآنی نظیر تفسیر و ترجمه و مفاهیم به حفظ قرآن هم توجه اساسی شود.

او گفت: قرآن با برخورداری از زبان فطری و بین‌المللی خاص خود اگر در هر نقطه از جهان ارایه شود مردم از فطرت سالم آن بهره مند شده و تحت تاثیر عجایب آن قرار می گیرند.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: بسیاری از منحرفان قرآن به دلیل نداشتن ایمان و معرفت قرآنی از دین اسلام خارج شده و نسبت به این کتاب انحراف پیدا کرده اند.

وی ضمن تاکید بر آموزش علم و اخلاق صحیح و رفتار اسلامی در دانشگا‌هها و مراکز آموزش عالی، گفت: باید مبنای حاکمیت همه بخش‌های جامعه بر پایه‌ قرآن استوار شوند.

محمدی بیان کرد: ترویج فرهنگ و معارف قرآنی بیمه کننده جامعه در برابر ترفندهای معاندان است و باید از ظرفیت های بخشهای مختلف تاثیر گذار جامعه در این خصوص استفاده مناسب کرد.

وی اظهار داشت: اگر برای تحقق و توسعه فرهنگ قرآنی گام برداشته نشود، جامعه به سمت بی‌هویتی پیش می‌رود.

وی قرآن را صوت و صدای دلنشین خداوند عنوان کرد و گفت: انسان‌ها همواره باید جایگاه خود نسبت به قرآن را درک کرده و به طور شایسته با آن ارتباط برقرارکنند.

حجت الاسلام محمدی افزود: برخی دستگاههای اجرایی مرتبط با اعطای بودجه و مسوولان و دست اندرکاران ذیربط به اشتباه موسسه های قرآنی را بخش فرهنگی قلمداد نکرده و از اعتبارات فرهنگی به این موسسه ها پرداخت نمی کنند.

رییس اداره قرآن و معارف سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بیست و چهارمین دوره مسابقات شاهد و ایثارگر کشور در سه گروه پسران، همسران و دختران در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم، تفسیر و نماز سوم لغایت دوازدهم شهریورماه جاری در مشهد در حال برگزاری است.

حجت الاسلام ‘علی خلیل ارجمندی’ افزود: در این رقابتها در مجموع یک هزار و ۲۰۰ نفر و در هر بخش ۴۰۰ نفر با هم به رقابت می کنند.

وی با اشاره به اینکه مسابقه های قرآن کریم دختران شاهد و ایثارگر کشور به مدت سه روز در حال برگزاری است، اظهارداشت : دو دوره دیگر این مسابقات در شش روز گذشته در بخش همسران و فرزندان پسر شاهد و ایثارگر برگزار شد.ک/۲

۷۴۹۰/۶۵۹/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۲۰۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.