توسعه فعالیت‌های کانون نیازمند توجه مسوولان است

پنجشنبه ۵ مرداد – ۱۲:۲۵:۱۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیر کانون آذربایجان شرقی:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- نشست خبری مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان در مرکز آموزش کانون تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، حضور کانون در هفته فرهنگی ایران در آنکارا، افزایش مراکز عرضه تولیدات کانون تولید عروسک‌های بومی و محلی و تولید عروسک‌های دارا و سارا در لباس محلی آذربایجان شرقی از جمله مهم‌ترین نکات مطرح شده در این نشست خبری بود.
حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به دست‌آوردهای موفق حضور کانون در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، این موفقیت‌ها را نشان‌دهنده قابلیت‌های کانون در عرصه‌های بین‌المللی دانست و آن را فرصتی ارزش‌مند برای ارایه توان‌مندی‌های کانون استان آذربایجان شرقی عنوان کرد.
وی گفت: استقبال از برنامه‌های کانون در این هفته فرهنگی حاکی از محتوای غنی این فعالیت‌هاست.
مدیر کانون آذربایجان شرقی در این نشست خبری با بیان این که نزدیک به دو سال است که مجوز راه‌اندازی ۵ کتاب‌خانه سیار روستایی را گرفته‌ایم افزود: با این حال و علی‌رغم پی‌گیرهای متعدد، هیچ یک از فرمانداری‌های استان برای تامین دستگاه خودرو جهت ایجاد کتاب‌خانه سیار روستایی، اعلام آمادگی نکرده‌اند و چنان‌چه این اقدام از طرف فرمانداری‌ها صورت پذیرد کانون استان آماده است در کم‌تر سه ماه نسبت به تجهیز و راه‌اندازی این کتاب‌خانه اقدام کند.
وی تصریح کرد: توسعه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان نیازمند توجه بیش از پیش مسوولان است و کانون در بین ادارات فرهنگی جزء مظلوم‌ترین نهادهاست.
وی تولیدات کانون در زمینه کتاب و سرگرمی را از جمله شاخص‌ترین فعالیت‌های آن عنوان کرد و در پاسخ به سوالی درباره افتتاح مراکز عرضه این تولیدات گفت: دسترسی آسان کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها به این تولیدات انتظار به حقی است که سعی کرده‌ایم در یک سال اخیر با راه‌اندازی این مراکز و افتتاح فروشگاه به آن پاسخ دهیم و این کار را در آینده توسعه خواهیم داد.
ابراهیمی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت مراکز کانون زبان در تبریز و دیگر شهرهای استان تصریح کرد: با تاکیدات مدیرعامل کانون مبنی بر تعامل بیش از پیش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کانون زبان، در آینده نزدیک شاهد گسترش این مراکز در استان خواهیم بود. ضمن آن‌که در خصوص اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مراکز کانون زبان نیز اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.
وی با تاکید بر این‌که مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به صورت عمده در مناطق محروم واقع شده‌اند افزود: دو شهرستان اسکو و هریس فاقد مراکز کانون‌اند و معتقدیم باید مراکز کانون در نقاطی از شهرها واقع شوند که امکان دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به خدمات کانون به سهولت امکان‌پذیر شود.
مدیر کانون استان در پاسخ به سوالی پیرامون عروسک‌های دارا و سارا گفت: تولید این عروسک‌ها در لباس محلی آذربایجان شرقی در دست اقدام است ضمن آن‌که عروسک‌های بومی و محلی استان نیز شناسایی و برای تولید انبوه به معاونت تولید کانون ارسال شده‌اند.
ابراهیمی تعامل با مجموعه‌های آموزش پرورش از جمله معاونت پرورشی و تربیت بدنی و سازمان دانش‌آموزی را در حد مطلوب دانست و تصریح کرد: در این خصوص علاوه بر انعقاد تفاهم‌نامه، برنامه‌های مشترکی نیز برگزار شده و یا در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های هنری و ادبی به ویژه در فصل تابستان گفت: تمامی فعالیت‌های انجام شده در مراکز کانون به عنوان واسطه‌های تربیتی برای رشد و پرورش کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند و تمام برنامه‌ریزی‌ها نیز در همین راستا انجام می‌گیرد.
ابراهیمی انتشار ۱۴۰ عنوان کتاب در کانون را نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه کتاب در فعالیت‌های کانون دانست و افزود: کتاب محور تمامی فعالیت‌ها در کانون است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان راه‌اندازی انجمن‌های هنری و ادبی را از مهم‌ترین اولویت‌های کانون آذربایجان شرقی عنوان و بر استفاده از دیدگاه‌های اعضای نوجوان در راه‌اندازی و برنامه‌ریزی این انجمن‌ها تاکید کرد.
گفتنی است مدیر کانون آذربایجان شرقی در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تشریح اهداف، وظایف و فعالیت‌های کانون پرداخت و خاطرنشان کرد: تمامی مراکز کانون در سطح کشور بر اساس مبانی دینی و تربیت اسلامی تلاش می‌کنند تا استعدادهای کودکان و نوجوانان در فضایی صمیمی به رشد و بالندگی برسد.
نشست خبری مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی سوم مردادماه در مرکز آموزش کانون تبریز برگزار شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۶۱۲۲۵۱۱۳۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.