توسعه مناسبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه از برنامه های دولت است

‘مصطفی محمد نجار’ دوشنبه شب پس از پایان مراسم معارفه استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این استان از موقعیت مناسبی در زمینه توسعه مناسبات مختلف با کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان برخوردار است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعداد استاندارانی که قرار است جابجا شوند، گفت: بالاخره در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فعالیت های گسترده دولت در سیستان و بلوچستان همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: با انتصاب استاندار جدید استان که اشراف خوبی نیز بر منطقه دارد،امید است علاوه بر توسعه خدمات و فعالیت های دولت، روند مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه افزایش یابد.

محمد نجار با تاکید بر اینکه توسعه متوازن، تعمیق وحدت و امنیت پایدار راهبرد دولت در سیستان و بلوچستان است، گفت: از مجموع ۶۹۰ مصوبه سه سفر رییس جمهور به استان ۳۶۲ مورد صد در صد اجرا شده است و بقیه پیشرفت بالایی دارد.

وزیر کشور با اشاره به گوشه ای از خدمات دولت نهم و دهم در این استان بیان کرد: آغاز عملیات آبیاری تحت فشار در سطح ۱۰ هزار هکتار، فعال سازی ۱۰ بازارچه مرزی، تکمیل و احداث ۲۸ شهرک، منطقه و ناحیه صنعتی، انتخاب چابهار به عنوان قطب آتی توسعه صنعت پتروشیمی، توسعه بنادر شهید بهشتی و کلانتری و سرمایه گذاری ۲۳ هزار میلیارد ریالی در مسکن مهر استان از جمله خدمات دولت برای مردم سیستان و بلوچستان است.

محمد نجار افزود: اجرای طرح های آبخیزداری در سطح ۲۰۰ هزار هکتار، افزایش تعداد روستاهای دارای شبکه آب آشامیدنی به دو هزار و ۶۳۴ روستا، افزایش روستاهای دارای برق از دو هزار و ۷۷۸ در سال ۸۴ به سه هزار و ۶۳۶ روستا در سال ۹۰ و اجرای خط شبکه گاز از صفر به ۱۵۰۰ کیلومتر از دیگر خدمات دولت عدالت محور در سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: اقدامات دولت برای خدمت رسانی به مردم سیستان و بلوچستان ادامه دارد و توسعه این استان مورد تاکید رییس جمهوری است.

وزیر کشور با ابلاغ سلام رییس جمهوری به مردم سیستان و بلوچستان گفت: غیور مردان و شیر زنان این استان همواره قاطعانه با دشمنان مقابله و توطئه های گوناگون آنان را با اتحاد و همدلی خنثی کرده اند و اجازه هیچگونه رخنه ای به خاک کشور نداده اند.

وزیر کشور در مراسمی که دوشنبه شب در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد ‘حاتم نارویی’ را به عنوان استاندار جدید این استان معرفی کرد.

همچنین نشست شورای تامین سیستان و بلوچستان به ریاست وزیر کشور برگزار شد.

سیستان و بلوچستان حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی با دو کشور پاکستان و افغانستان دارد.

ک/۳۶۵۳/۲۷۲۹ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۵۱۶۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.