توسعه نسل سوم موبایل با چالش فنی مواجه است

۱۸ام بهمن ،

پدر علم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه بعضی کشورها در حال عرضه تلفن همراه نسل ۵ با سرعت هزار مگابیت بر ثانیه می باشند گفت: در کشور ما هنوز پیاده سازی نسل سوم تلفن همراه با مشکلات فنی مواجه است

دکتر علی اکبر جلالی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات نقش اساسی در توسعه اقتصادی دارد به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون تلفن همراه نسل ۴ با پهنای باند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه در بعضی از کشورها در اختیار مشترکین است و در این کشورها این نسل از تلفن همراه تاثیر بسیاری در افزایش درآمد ناخالص آنها داشته به طوری که رشد اقتصادی آنها را به ۵٫۲۳ درصد رسانده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشورهایی مانند کره جنوبی قصد دارند تلفن همراه نسل ۵ را به بازار عرضه کنند در کشور ما پیاده سازی نسل سوم تلفن همراه با مشکلات فنی و فلسفی مواجه است.

استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه به نظر می رسد آینده تلفن همراه در ایران مبهم باشد خاطرنشان کرد: با این اوصاف شاید نتوان به صورت توسعه یافته از سرویس های ارزش افزوده تلفن همراه در حوزه های اقتصادی استفاده کرد.

دکتر جلالی با تاکید بر اینکه باید به دنبال راهکارهایی برای برون رفت از این چالش بزرگ باشیم اظهار داشت: در کنار توسعه دو بعدی تلفن همراه باید به توسعه سه بعدی آن نیز توجه کرد زیرا این فناوری تاثیر بزرگی در تجارت الکترونیکی دارد.

وی در پایان یادآور شد: برگزاری کنگره موبایل ایران می تواند به توسعه استراتژی مناسب برای این فناوری کمک کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.