توسعه وانت پیکان براساس پلتفرم وانت تندر ۹۰

۲۲م آذر ،

توسعه وانت پیکان براساس پلتفرم وانت تندر ۹۰

ایران خودرو، فاز اول تاییدیه های کیفی تولید وانت تندر را تا پایان سال دریافت خواهد کرد.

به نقل از ایکوپرس،  محمدرضا معتمد معاون تولید تندر شرکت ایران خودرو ضمن بیان این مطلب گفت:  با توجه به محدودیت هایی که اخیرا در تامین بخشی از تجهیزات وانت تندر از خارج از کشور ایجاد شد،‌ تولید انبوه وانت تندر با کمی تاخیر مواجه شد، اما هم اکنون اکثر ریسک ها پوشش یافته و بسترها و ساز و کارهای لازم برای تولید این محصول فراهم شده است.

وی گنجایش بار وانت تندر۹۰ را ۸۰۰ کیلو گرم ذکر کرد و افزود: تولید این محصول با نوع بنزینی آغاز می شود. تولید مدل دیزلی آن نیز در آینده در دستور کار ایران خودرو قرار دارد.

معتمد تاکید کرد:‌ با آغاز تولید وانت تندر ۹۰ و ادامه تولید وانت پیکان ایران خودرو،‌ نیازهای بازار خودروهای کار در دو بخش قیمتی تامین خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: ایران خودرو مجوز توسعه وانت پیکان روی پلتفرم وانت تندر ۹۰ را دارد.

معاون تولید تندر ۹۰ ایران خودرو از واگذاری انحصاری مجموعه آپشن های وانت تندر ۹۰ به شرکت آپکو خبر داد و افزود:‌ وانت، خودرویی است که آپشن های متعدد می توان روی آن نصب کرد و استفاده از آپشن در وانت تندر امکان توسعه محصول را در بازار ایران فراهم می کند.

شایان ذکر است وانت تندر ۹۰ محصولی از پلتفرم تندر ۹۰ است که به زودی تولید خواهد شد. این خودرو مجهز به کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل و استاندارد آلایندگی یورو۴ است. موتور این وانت همان موتور سواری تندر بوده و گیربکس آن برای حمل بار بیشتر تقویت شده است.

چهارشنبه ۲۲ آذر   ۹:۳۶

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.