توسعه ورزش بانوان در بیداری اسلامی تأثیرگذار است/ توجه به بازی‌های رایانه‌ای تهدید نیست؛ فرصت است

خبرگزاری آریا-  رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست معاونین امور اجتماعی و فرهنگی کلان‌شهرها گفت: اقدامات شهرداری در توسعه ورزش بانوان به زعم شورای ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان می‌تواند یک الگوی اسلامی تأثیرگذار در بیداری اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی آریا، سیدمحمد آقامیر در این نشست که به ریاست محمدهادی ایازی دبیر دفتر کلان‌شهرها برگزار شد، با اشاره به تصویب سند راهبردی ورزش تربیت بدنی در سال ۸۷ اظهار کرد: سند راهبردی ورزش باید راهنمای اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های ما باشد. در واقع این سند حکم نقشه راه را در تحقق برنامه‌های اجتماعی دارد.

آقامیر افزود: به اعتقاد من ورزش همگانی ساده‌ترین گویش در برقراری ارتباط با جامعه به ویژه قشر جوان است. اگر از بستر ورزش ورود پیدا کنیم اقدامات اثرگذارتر و ماندگارتر خواهد بود. نباید به ورزش به عنوان مقوله‌ای برای پرکردن اوقات فراغت و سرگرمی نگاه کرد. چراکه ورزش یک اقدام اجتماعی است که بیش از سایر حوزه‌ها تأثیرگذار است.

وی برپایی ایستگاه‌های تندرستی بانوان، به صدا درآوردن زنگ ورزش بوستان‌ها، ساماندهی داوطلبان، فعال شدن کانون‌های مردم نهاد در ورزش روستایی، ایجاد و راه‌اندازی ورزش محلات، بسترسازی مناسب برای ورزش قهرمانی، برگزاری مسابقات ورزش شهروندی، توجه به مناسبت‌های داخلی و بین‌المللی، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های ورزشی و… را از برنامه‌های پیش روی سازمان ورزش در سند راهبردی ورزش و تربیت بدنی عنوان کرد.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان این‌که باید محیطی امن و سالم برای توسعه ورزش بانوان ایجاد کنیم، تصریح کرد: همه اعضای شورای ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بر این موضوع تأکید دارند که اقدامات شهرداری در توسعه ورزش بانوان الگویی است که کشورهای اسلامی می‌توانند از آن استفاده کنند. در واقع این مهم در بیداری اسلامی هم می‌تواند تأثیرگذار باشد. به اعتقاد من توجه به ورزش بانوان می‌تواند توسعه ورزش همگانی را در جامعه در بر داشته باشد.

سیدمحمد آقامیر با اشاره به موافقت شورای شهر تهران برای اختصاص یک درصد از اعتبارات سازمان‌ها و نهادهای شهرداری به ورزش کارکنان خبر داد و گفت: اختصاص یک درصد از اعتبارات سازمان‌ها و نهادهای شهرداری به ورزش کارکنان کار بسیار ارزشمندی است. از محل همین یک درصدها می‌توان ورزش همگانی را توسعه داد. مجلس پیش از این اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه‌های دولتی به ورزش را تصویب کرده بود که لازم بود شورای شهر تهران نیز این کار را انجام دهد.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با تأکید بر این‌که باید نگاه‌ها به بازی‌های رایانه‌ای تغییر کند، خاطرنشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای در سند راهبردی ورزش و تربیت بدنی دیده نشده که این مسئله باید اصلاح شود. نباید از این موضوع غفلت کرد چراکه بازی‌های رایانه‌ای در حوزه تفریحات ورزشی می‌گنجد. ما ۲۰ میلیون کاربر اینترنتی در کشور داریم که از این میان ۴ میلیون نفر به صورت آنلاین با هم ارتباط برقرار می‌کنند. شاید ما به دلیل سن و مشغله کاری به این موضوع نپردازیم. بعضی از افراد این ارتباطات را به‌عنوان تهدید تلقی می‌کنند اما معتقدم باید این ارتباطات را مدیریت کنیم و آن را تبدیل به فرصت کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان ورزش شهرداری تهران به موضوع بازی‌های رایانه‌ای اهمیت می‌دهد و در این راستا هم کانون این بازی‌ها را راه‌اندازی کرده‌ایم. وزیر ورزش و جوانان نیز به موضوع تفریحات ورزشی در استان‌ها توجه زیادی دارد. بنابراین باید همگام و هماهنگ با هم پیش برویم تا از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها نیز استفاده شود.

آقامیر با بیان این‌که ورزش نباید در ماه مبارک رمضان تعطیل شود، یادآور شد: برای دختران زیر ۹ سال و پسران زیر ۱۵ سال استخر و ورزش‌های آبی برقرار است. ما نباید طوری عمل کنیم که این قشر نتوانند در ماه مبارک رمضان ورزش کنند. در واقع نباید فرصت‌سوزی کرد و باید شرایطی ایجاد کرد تا امکان ورزش کردن فراهم باشد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.