توسعه ورزش های همگانی و تقویت ورزش بانوان در اولویت است

به گزارش ایرنا،‌ ‘محمد عباسی’ عصر امروز (چهارشنبه) در نشست هم اندیشی با جامعه ورزش و جوانان استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد:‌‌ باید در ورزش همگانی به نقطه ای برسیم که همه آحاد جامعه به ورزش بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در برخی کشورها، ۳۰ تا ۶۰ درصد جمعیت به ورزش می پردازند، اظهار کرد: این رقم در کشور ما فقط ۵ درصد است که نشان دهنده فقر حرکتی در بین جمعیت کشور به ویژه بانوان است.

عباسی اضافه کرد: بیگانگی با ورزش مطلوب نیست و باید تمامی کوشش خود را به کار گیریم تا ورزش های همگانی در کشور نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش ورزش قهرمانی نیز باید به حمایت ورزشکاران قهرمان و تقویت ورزش حرفه ای بپردازیم.

وزیر ورزش و جوانان خطاب به مسوولان هیات های ورزشی نیز گفت: باید به مقوله استعدادیابی و شناسایی ورزشکاران مستعد توجه کرده و به موازات آن به فرهنگ سازی در میادین ورزشی بپردازید.

عباسی با اشاره به برخورداری کشورمان از اخلاقی ترین ورزشکاران افزود: باید فضاهای ورزشگاه ها، معنوی و فرهنگی باشد چرا که این مهم می تواند اعتماد خانواده ها برای تشویق فرزندان خود به منظور پرداختن به ورزش را بیشتر کند.

وی به ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی و تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: کار در حوزه ورزش عملیاتی و در عرصه جوانان ستادی است و وزارت ورزش و جوانان، پیشرفت در هر دو بخش را مورد اهتمام جدی خود قرار داده است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب ۵۴ سهمیه توسط ورزشکاران کشورمان برای حضور در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت: این برای نخستین بار است، کسب این تعداد سهمیه توسط ورزشکاران برای حضور در بازی های المپیک را شاهد هستیم.

عباسی اضافه کرد: در آستانه برگزاری بازی های المپیک لندن باید از رفتارهایی که موجب تخریب روحیه ورزشکاران می شود، جدا بپرهیزیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت ورزش استان قزوین گفت: این استان از ظرفیت های بالایی برخوردار است و در سال های اخیر نیز در بخش ورزش و توسعه زیر ساخت های آن از رشد قابل قبولی برخوردار شده است.

عباسی، استفاده از ظرفیت های هر استان برای توسعه بخش های ورزش و جوانان را از سیاست های مهم این وزارتخانه اعلام و اظهار کرد: برای توسعه ورزش در همه استان ها از جمله استان قزوین، به قابلیت ها و شاخص های هر استان توجه داریم.

وی در پایان گفت: وزارتخانه متبوعش به پیشبرد اهداف خود در حوزه جوانان، طرح ایجاد جوان سراها را پیگیری می کند که برای تحقق این ایده، استان قزوین به عنوان ‘پایلوت’ در نظر گرفته شده است.

۷۳۹۲/ ۶۱۴/ ۱۶۴۴

ورزشی. ** ۱۵۸۹ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۷۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.