توسعه و اجرای عادلانه سلامت،در گرو برنامه پزشک خانواده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، خانم وحید دستجردی در آیین عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده شهر و استان تهران در بیمارستان کودکان مفید افزود: طرح پزشک خانواده در تهران یکی از طرح های بزرگ در زمینه سلامت است که بیش از ۱۲ میلیون نفر را در بر می گیرد.

وی ثبت نام الکترونیکی در این طرح را یکی از ویژگی آن دانست و گفت: ثبت نام و نوبت دهی در این طرح الکترونیکی است تا دیگر شاهد اجتماع مردم در برابر درمانگاه برای نوبت گرفتن نباشیم که زیبنده مردم ایران نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در این طرح هر فرد و خانواده

ایرانی یک پزشک مخصوص خود را دارد که به عنوان مشاور می تواند بیمار خود را از راهنمایی کند و بیماران از سرگردانی در مراکز درمانی نجات یابند.

وی دسترسی به خدمات سلامتی و درمانی به خصوص در کلان شهرهایی مانند تهران را یکی دیگر از مزایایی پزشک خانواده دانست و گفت: پایش معاینات به دلیل وجود پرونده الکترونیکی سلامت، نظارت و ارزیابی و رصد خدمات به مردم از دیگر مزایایی طرح پزشک خانواده است.

دکتر دستجردی با بیان اینکه هر پزشک در این طرح تنها دو هزار و ۵۰۰ تن را تحت پوشش خود دارد، خاطر نشان کرد: پیشگیری از بیماری از دیگر مزایای طرح پزشک خانواده است، زیرا پزشکان فرصت بیشتری برای رسیدگی به افراد تحت پوشش دارند و همچنین هر چه سلامت این افراد بیشتر تامین شود، میزان حقوق افزایش می یابد. برعکس زمان حال که برخی پزشکان تنها در فکر جمع کردن برگ های بیشتر دفترچه بیمه هستند تا درآمد بیشتر داشته باشند.

وی با بیان اینکه جایگاه پزشک عمومی در این طرح یکی از محورهای مهم است و بازآموزی در نظام آموزش آنان نیز در اولویت کاری قرار دارد، گفت: کاهش هزینه های پزشکی مردم دیگر محور این طرح است زیرا مردم ایران شایسته این هستند که کمترین هزینه را برای درمان و تشخیص بیماری خود هزینه کنند.

وی در پایان با تشکر از دانشگاه شهید بهشتی برای پذیرش مسوولیت طرح پزشک خانواده کلان شهر تهران گفت: در مجموع برای این طرح در تهران چهار هزار پزشک مورد نیاز است که تا کنون یک هزار و ۸۰۰ تن در آن ثبت نام کرده اند و امیدواریم به زودی به مرز چهار هزار پزشک برسد.

عملیات اجرایی طرح پزشک خانواده شهر و استان تهران شنبه شب با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‘مرتضی تمدن’ استاندار تهران و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و معاونان وزارت بهداشت در بیمارستان کودکان مفید آغاز به کار کرد.

در ادامه این مراسم سامانه وقت‌دهی الکترونیکی بیماران نیز با حضور وزیر بهداشت راه‌اندازی شد.

اجتمام** ۱۳۷۹**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۰۷۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.