توسعه و بهسازی راه های روستایی نیاز امروز مازندران است

۱۵ شهریور – ۰۳:۲۸:۱۸ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

بزرگنمایی:  

معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی وزارت راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح پل راه روستایی لیمونده شهرستان نکا که با حضور استاندار مازندران ، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران برگزار شد ، عنوان کرد : توسعه و بهسازی راههای روستایی نیاز امروز مازندران است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  سید حسین میر شفیع در حاشیه مراسم افتتاح پل روستایی لیمونده شهرستان نکاء ضمن مهم ارزیابی کردن محورهای مواصلاتی استان به ویژه محورهای روستایی عنوان کرد : تسهیل در امر تردد و ایمن سازی محورهای راه های روستایی یکی از اهداف مهم و اصلی معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی بوده ، از این رو این وزارتخانه نگاه ویژه ای به استانهایی دارد که تعدد روستاها در آن زیاد می باشد که مازندران از جمله این استانهاست.
میر شفیع در ادامه تصریح کرد : راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی ، یکی از فعالیتها و وظایف وزارت راه و شهرسازی را تشکیل می دهد که شامل احداث، آسفالت و نگهداری راه های روستایی اعم از ترمیم و لکه گیری آسفالت ، خط کشی راه های آسفالته ، نصب علایم ، شانه سازی و پاکسازی حریم راه های روستایی و … است.
وی در ادامه طول راه های روستایی را در کشور ۱۵۰ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود : طول راه های روستایی در کشور بنا بر آمار اعلام شده دو برابر طول راه های اصلی و فرعی است.
مهندس سید علی اسد مدیر کل راه و شهرسازی مازندران نیز درحاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت راههای مواصلاتی مازندران عنوان کرد : مازندران به دلیل شرایط خاص طبیعی و منطقه ای و وجود رود خانه ها ، دامنه ها ، دره ها و مناطق کوهستانی و قرار گرفتن روستاها در حاشیه موارد ذکر شده نیاز زیادی به وجود پل در محورهای روستایی داشته از این رو این اداره کل در حال حاضر و با توجه به اولویت ها عملیات اجرایی بیش از ۵۰ دستگاه پل را با دهانه ۳۰تا ۷۵ متری در دستور کار دارد.
وی در ادامه در خصوص اعتبارات راه های روستایی مازندران عنوان کرد : این اداره کل در زمینه اعتبارات تخصیص داده شده به راه های روستایی همواره با مشکل روبه رو بوده و از آنجا که ۷۷۶۶کیلومتر از راه های استان را محورهای روستایی تشکیل می هند خواستار توجه ویژه مسؤلین کشوری و استانی به جذب اعتبارات بیشتری در این خصوص داشته که امید است تا با تعامل و همدلی همه عزیزان در این استان سرسبز و ولایتمدار شاهد محورهای روستایی استاندارد و ایمن باشیم.
مهندس اسد در ادامه به مشخصات اجرایی پل لیمونده اشاره و افزود: پل لیمونده با دهانه ۳۰ متر و عرض سواره رو به طول ۶/۵ متر با اعتباری بیش از ۴۵۰۰ میلیون ریال به اجرا در آمده است.
گفتنی است مازندران دارای ۱۰۱۰۰ کیلومتر راه بوده که از این مقدار ۷۷۶۶ کیلومتر راه روستایی است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۴۱۷۰۰۱۵۷۲۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.