توسعه کارآفرینی از نیازهای جدی جامعه

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: یکی از بهترین کارها برای رفع مشکل اقتصادی در کشور توجه به کارآفرینی است چرا که توسعه کارآفرینی از نیازهای جدی جامعه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  سهراب براندیشه ، بهبود فضای کسب و کار ،‌افزایش بهره وری و تغییر فرهنگ کار و شیوه نگرش افراد جامعه را از عوامل توسعه کار آفرینی عنوان کرد و گفت: کار آفرین کسی است که می‌تواند ایده را به محصول با ارزش افزوده تبدیل کند فرصت شناس و تبدیل کننده تهدیدها به فرصت ها، مشارکت جو و خلاق باشد.

وی در ادامه به روند برگزاری جشنواره کارآفرینان نیز اشاره کردو اظهار داشت: از پایان اسفندماه  سال گذشته تا دهم ا ردیبهشت امسال ثبت نام از کارآفرینان در سه بخش صنعت خدمات و کشاورزی انجام شد که در مجموع ۵۷۵ مکاتبه و ۲۰ جلسه در این راستا صورت گرفته و در نهایت نیز ۴ هزار و ۳۶۵ نفر در سامانه ثبت نام کردند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه از حیث ثبت نام از کارآفرینان در کشور رتبه دوم را دارا است که پس از برگزاری ۲۲ جلسه از سوی کمیته داوران تشکیل و ۶۵ مورد بازدید از واحدهای صنعتی نیز به عمل آمد ضمن اینکه پس از بررسی مدارک و مستندات و مصاحبه حضوری با بعضی از کارآفرینان در نهایت ۱۸ کارآفرین برتر جشنواره هفتم انتخاب شدند.

توسعه و پیشرفت در گروه توجه به کارآفرینان

هاشمی استاندارد کرمانشاه نیز ضمن تاکید بر اینکه جامعه ای موفق است که از افراد خلاق بهره مند شود گفت: صرف پول و دارایی یک جامعه موجب بلوغ و پیشرفت آن نمی‌شود.

وی افزود: توسعه اقتصادی کشور در گرو توجه به کارآفرینان است و با توجه به اینکه ایرانیان دارای هوش و پشتکار ویژه ای هستند همین امر موجبات پیشرفت آنها را فراهم می‌کند.

هاشمی تاکید کرد: کشوری که زمانی تمامی امکانات و کالاهای خود را از خارج وارد می‌کرد امروز به صادرکننده ای مطرح تبدیل شده است .

 استاندارد کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید فرهنگ کار را در استان اصلاح کنیم و زمینه تشویق و ترویج کارآفرینی را نیز فراهم کنیم چرا که تضعیف و بها ندادن به این افراد رونق اقتصادی و آینده شغلی جامعه را تهدید می‌کند./ل

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.