توسعه گردشگری مذهبی با تعامل میان معاونت گردشگری و سازمان حج و زیارت

۰۸م آذر ،

در دیدار معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با ریاست سازمان حج و زیارت، افزایش تعاملات و راهکارهای توسعه گردشگری مذهبی کشور در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، منوچهر جهانیان معاون گردشگری سازمان در دیدار با ریاست سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به وظیفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای معرفی و استفاده از توانمندی های زیارتی کشور در کنار فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در این حوزه و همچنین نقش سازمان حج و زیارت در اعزام زائرین به مکه مکرمه و عتبات عالیات می توان بستر مساعدی جهت ورود گردشگران مذهبی به کشور فراهم ساخت.

وی  افزود:  نظر به اشتیاق و علاقه مندی مسلمانان به بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی (ع) و  بقاع متبرکه امامزادگان  می توان بازاریابی و اطلاع رسانی ظرفیت های گردشگری مذهبی کشور را در راس برنامه های هر دو ارگان قرار داد.

 معاون گردشگری گفت : با سیاست گذاری و برنامه ریزی در این حوزه می توان ضمن به خدمت گرفتن توانایی بخش خصوصی در قالب دفاتر خدمات مسافرتی فعال و تمرکز بر معرفی بستر مساعد گردشگری مذهبی کشور شاهد رونق قابل توجه در این حوزه باشیم.

جهانیان در ادامه اقدام دفاتر خدمات مسافرتی و کارگزاران تحت پوشش سازمان حج و زیارت مبنی بر ورود گردشگر را ضروری خواند و افزود: با تلاش کارگزاران می توان علاوه بر اعزام گردشگران داخلی به عتبات عالیات و مقاصد مذهبی نسبت به جذب گردشگر از این مناطق نیز اقدام کرد./ر  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.