توسل انگلیس iبه دادگاه عالی اروپا علیه اتحادیه بانکی یورو

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

یک مقام دولت انگلیس اعلام نمود در صورتی که طرح تشکیل اتحادیه بانکی در منطقه یورو iبه بخش مالی این کشور لطمه بزند، iبه دادگاه عالی اتحادیه اروپا متوسل خواهد شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رهبران اتحادیه اروپا در ماه دسامبر دیدار خواهند نمود تا برای نظارت بانک مرکزی اروپا بر شش هزار بانک موجود در منطقه یورو از سال ۲۰۲۴، رسما رای دهند.

توافق برای این منظور میان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا ضروری است و مذاکرات غیررسمی فشرده ای iبه خصوص در مورد حق ۱۰ کشور خارج از منطقه یورو در جریان است.

کشورهای غیرعضو یورو مانند انگلیس که بزرگترین مرکز مالی در اروپا iبه شمار می رود، از این نگران می باشند که کشورهای منطقه یورو قدرت بسیاری برای پیشبرد مقررات بانکی iبه نفع خود داشته باشند که همهی کشورهای اتحادیه اروپا باید آنها را اجرا نمایند.

گرک کلارک، وزیر خدمات مالی انگلیس، iبه کمیته مجلس اعیان که سرگرم بررسی طرحهای اتحادیه بانکی است، اعلام نمود این کشور برای دفاع از مواضعی که دارد، از دیوان دادگستری اتحادیه اروپا استفاده خواهد نمود. وی اطمینان داد که منافع ملی انگلیس مورد تهدید قرار نگرفته اند و این کشور متحدانی با نگرانیهای مشابه دارد.

به گزارش تفسیری رویترز، وزیر خدمات مالی انگلیس از نمایندگان این کشور درخواست نمود از این نظر که انگلیس همواره عقب قرار دارد و نمی تواند نقش بزرگی در خدمات مالی داشته باشد، اجتناب نمایند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.