توصیه‌های مادام‌العمری برای مراقبت از کلیه‌ها

پزشکان همواره سعی دارند با آگاه کردن مردم درباره این بیماری به ویژه راه‌های پیشگیری از آن، شانس مقابله با ناتوانی کلیوی را افزایش داده و در نتیجه احتمال مرگ بیماران را تا حد امکان کاهش دهند.

با وجودی که سالانه افراد بی‌شماری در سراسر جهان به بیماری‌های کلیوی مبتلا می‌شوند اما هنوز بسیاری از مردم درباره این بیماری تا زمانی که خیلی پیشرفت نکرده است، اطلاعات مفید و ضروری ندارند.

به گزارش ایسنا، بیماری کلیوی نیز مانند بیماری‌ قلبی از جمله بیماری‌های خاموشی است که در مراحل ابتدایی هیچ علائم یا نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهد.

به گزارش شبکه‌ خبری تورنتونیوز، متخصصان کلیه می‌گویند: درواقع این بیماری زمانی نمود پیدا می‌کند که عملکرد کلیه‌ها کاهش می‌یابد و یا متوقف می‌شود و در این مرحله بیماری خیلی پیشرفت کرده است. به همین دلیل پزشکان همواره سعی دارند با آگاه کردن مردم درباره این بیماری به ویژه راه‌های پیشگیری از آن، شانس مقابله با ناتوانی کلیوی را افزایش داده و در نتیجه احتمال مرگ بیماران را تا حد امکان کاهش دهند.

در این مقاله متخصصان کلیه در کانادا چند توصیه کلیدی برای حفظ سلامت کلیه‌ها ارائه کرده‌اند که به قرار زیر است:

– حتما فعالیت بدنی داشته باشید و تناسب اندام خود را حفظ کنید.

– سطح قند خون خود را دائم کنترل کنید.

– فشار خون خود را کنترل نمایید.

– تغذیه سالم داشته باشید و وزن خود را همواره چک کنید.

– حتما از مایعات سالم به مقدار فراوان استفاده نمایید.

– سیگار نکشید.

– به صورت خودسرانه و بی‌رویه از داروهای غیرنسخه‌ای نظیر مسکن‌ها مصرف نکنید.

– اگر هر یک از فاکتورهای خطرزا برای سلامت بدن مثل افزایش فشار خون را دارید، حتما برای معاینه فعالیت کلیه‌های خود به پزشک مراجعه کنید.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.