توصیه‌های مدیرکل دفتر موسیقی به خوانندگان پاپ

توصیه‌های مدیرکل دفتر موسیقی به خوانندگان پاپ

جام جم آنلاین: مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر به خوانندگان پاپ توصیه کرد که برای غنی‌تر شدن آثارشان از ملودی‌های محلی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد میرزمانی با حضور در برنامه دستان شبکه آموزش با بیان این که در موسیقی پاپ به جز ریتم چیز دیگری دیده نمی‌شود، گفت: ملودی‌ها بسیار کم شده و موسیقی پاپ بیشتر شبیه رجزخوانی شده است.

او ادامه داد: توصیه دیگر من به خوانندگان پاپ این است که در آثارشان حداقل دو قطعه را به اشعار قدما اختصاص دهند و خودشان تاثیر این کار را خواهند دید.

میرزمانی با بیان این‌که این روزها مضمون قطعات پاپ صرفا عاشقانه شده است،‌ افزود: بهتر است آلبوم‌های پاپ تنوع موضوعی داشته باشند. برای نمونه آلبومی با ۱۸ قطعه به دفتر موسیقی می‌آورند که همه آنها عاشقانه است و وقتی دلیلش را از آنها می‌پرسیم می‌گویند ما دغدغه‌های مردم جامعه را می‌خوانیم آیا دغدغه مردم فقط عشق است؟

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا جشنواره موسیقی پاپ برگزار نمی‌شود، توضیح داد: موسیقی پاپ یک موسیقی وارداتی است این موسیقی متعلق به فرهنگ ما نیست اما در عین حال بنده هیچ مخالفتی با این ژانر ندارم.

میرزمانی در عین حال یادآور شد: به زعم بنده جشنواره تعریف خود را دارد و باید هدفگذاری شده و ارزش‌هایش تعریف شود. وقتی تمام مضامین اشعار عاشقانه است چه جشنواره‌ای برگزار کنیم.

مدیر دفتر موسیقی که بخشی از سخنانش را به موسیقی دفاع مقدس اختصاص داده بود‌‌، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا قطعات آن‌طور که در شأن دفاع مقدس باشد تولید نشد، توضیح داد: این یک امر طبیعی است چرا که در برهه‌ای از زمان تمام جامعه درگیر یک موضوع می‌شوند. در سال‌های دفاع مقدس هنرمندان طی هشت سال آثار بسیار فاخری تولید کرده‌اند و حتی در کنار رزمندگان حضور داشتند.

او با بیان این‌که هنرمندان در سال‌های دفاع مقدس برگ زرینی از خود به جای گذاشتند، افزود: آنها بعد از جنگ هم دفاع مقدس را فراموش نکردند برای مثال مهرداد کاظمی سال‌های پس از جنگ را نیز به ساخت چنین قطعه‌هایی اختصاص داد. هنرمندانی مثل مجید انتظامی و کامبیز روشن روان نیز حضور فعالی در این عرصه داشتند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.