توصیه هایی برای بیماران قلبی در ماه رمضان

اسفند ۱۴۰۲

توصیه های پزشکی برای بیماران مبتلا به بیماری قبلی در ماه مبارک رمضان

یعقوب قدسیان معاون پشتیبانی سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران افزود: بیمارانی که فشار خون در حد خفیف تا متوسط دارند که پس از مشورت با پزشک در صورتی که داروهای خود را در دو وعده مصرف کنند و فشارشان کنترل شده باشد می توانند روزه بگیرند اما اگر فشار خون تنظیم نیست و با وجود مصرف داروبالاست نباید روزه بگیرند.

وی گفت: بیمارانی که به سبب ضعف عضله قلب دچار نارسایی می باشند وتنگی نفس دارند یا زود خسته می شوند باید استراحت کنند از انجام کارهای سنگین بپرهیزند و داروهای خود را به موقع مصرف کنند و روزه نگیرند.

وی تصریح کرد: بیماران دریچه قلب و بیمارانی که شرایط خاص جسمانی یا بیماری های همراه دارند نباید روزه بگیرند اما باید با پزشک خود مشورت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیمارانی که به سبب تنگی عروق کرونر قلب دارای استت یا قند در قلب می باشند توصیه می شود روزه نگیرند و بیمارانی که دچار نارسایی واسکیمی (کم خونی بافت قلب) و در قفسه صدری می باشند نباید روزه بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که اخیرا درد سینه و تنگی نفس داشته اند و آنژیوگرافی کرده اند و مشخص شده اسیکمی قلبی دارند نباید روزه بگیرند.

وی در پایان یادآور شد: اگر بیمار در سال های قبل عمل پیوند عروق کرونر انجام داده یا آنژیوپلاستی شده و هم اکنون مشکلی ندارد، می تواند با مشورت پزشک روزه بگیرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.