توصیه های اورژانسی به سالمندان

جام جم آنلاین: به مناسبت روز سالمند، رییس اورژانس کشور به سالمندان توصیه هایی ارائه کرد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا معصومی گفت: با توجه به شعار سال ۲۰۱۲ سازمان جهانی بهداشت با عنوان «زندگی سالم- طول عمر بیشتر»، پیر شدن جمعیت جهان و بالا رفتن امید به زندگی به عنوان یک گذار مهم اجتماعی مطرح می شود.

وی افزود: هم اکنون ۲۷/۷ درصد جمعیت کشور ما را سالمندان ( گروه سنی ۶۰ ساله و بالاتر) تشکیل می دهند. بر اساس آخرین گزارشات، شش درصد مصدومین مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان های سراسر کشور را سالمندان تشکیل می دهند که ۳۹درصد مونث و ۶۱درصد مذکر هستند.

رییس مرکز مدیریت حوادث فوریت های پزشکی کشور اضافه کرد: شایع ترین نوع حادثه در این گروه سنی به ترتیب حوادث ترافیکی (۳۱درصد)، ضربه (۲۴درصد) و سقوط (۱۹درصد) می باشد.

معصومی اظهارداشت: از آنجا که  ۴۴درصد حوادث مربوط به سالمندان در منزل رخ می دهد ایجاد فضای ایمن جهت جلوگیری از رخدادها امری ضروری است. همچنین جهت پیشگیری از سقوط در سالمندان که یکی از حوادث پر تعداد در این گروه سنی بوده و منجر به شکستگی می شود باید تمهیداتی را در محل زندگی در پیش گرفت. برای دستیابی به این مهم پیشنهاد می شود که حتی الامکان فضای خانه خلوت و فاقد وسایل متعدد باشد. همچنین چیدمان منزل به گونه ای باشد که مسیر رفت و آمد سالمندان را محدود نکند. از سوی دیگر به دلیل کاهش بینایی این گروه سنی، فضای خانه ترجیحا باید روشن باشد.

وی افزود: بجای فرش و قالیچه های کوچک می توان از یک فرش یا کف پوش که تمام طول و عرض اطاق را مفروش نماید و مانع سرخوردگی و گیر کردن لبه فرش ها به پای سالمند باشد، استفاده کرد.

رییس اورژانس کشور تاکید کرد: مدل گوشی تلفن سالمندان باید اتوماتیک بوده و لیستی از شماره تلفن های مهم شامل اورژانس ۱۱۵، خدمات آتش نشانی ۱۲۵ و پلیس ۱۱۰ جهت دسترسی در مواقع اضطراری تهیه و در محل مناسب قرار گیرد و  یا شماره های ضروری در حافظه های گوشی ذخیره شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.