توصیه‌هایی برای کسانیکه به بی خوابی مزمن دچارند

فروردین ۱۴۰۳

پزشکان به اشخاصی که دچار بی‌خوابی مزمن می باشند پیشنهاد می‌کنند تا ابتدا از طریق راه‌های طبیعی سعی نمایند تا بی‌خوابی خود را برطرف نمایند و چنانچه موثر نبود با نظارت پزشک از داروهای شیمیایی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، پزشکان به اشخاصی که دچار مشکل بی‌خوابی می باشند پیشنهاد می‌کنند تا تنها هنگامی که خسته می باشند و واقعا احساس خواب‌آلودگی می‌‌کنند بر روی تخت خود بخوابند زیرا در غیر این صورت بی‌خوابی آنها تشدید می‌شود. 

گفتنی است تمدد اعصاب و آرام‌سازی عضلات از طریق استحمام با آب گرم و دور کردن فکرها و مشغله‌های کاری یکی دیگر از کارهای مفیدی است که سبب رفع مشکل بی‌خوابی و غلت‌زدن‌های پی در پی در تخت‌خواب و گوش دادن به صدای ساعت می‌شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند ورزش حتی به صورت ملایم سه ساعت قبل از خواب سبب تنظیم متابولیسم بدن و ایجاد یک خواب راحت و آسوده برای اشخاص می‌شود. تنظیم درجه حرارت اتاق و تاریک نمودن کامل اتاق نیز می تواند به خواب راحت کمک کند. 

پزشکان اخطار می‌دهند به سبب باقی ماندن کافئین در بدن به مدت ۵ ساعت، ضروری است تا اشخاص بی‌خواب از عصر به بعد خوردن قهوه را کاملا متوقف کنند اما به جای قهوه می‌توانند از چای سبز و یا دم‌نوش‌های گیاهی آرام بخش استفاده کنند تا خواب مناسبی داشته باشند. 

قطع مصرف سیگار یکی دیگر از راه‌ حل‌های مفید برای مشکل بی‌خوابی است به بررسی‌ها نشان داده است که اشخاص سیگاری چهار برابر بیشتر از اشخاص غیرسیگاری با مشکل بی‌خوابی و احساس خستگی در صبح مواجه می باشند. 

در کنار تمام این روش‌ها در صورت تشدید علائم بی‌خوابی و رفع نشدن آن، فرد حتما باید به پزشک مراجعه نماید. /ح

ا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.