توصیه‌هایی برای کوتاه کردن موی کودکان

ممتاز نیوز :  یکی از مشکلات برخی والدین، دردسر نخستین مرتبه‌ای است که فرزندشان را به آرایشگاه می‌برند.در سنین کمتری چون نوزادی، خود والدین می‌توانند شانه‌ای کلفت‌تر را آرام روی سر نوزاد حرکت دهند و موهای او را کوتاه کنند.این کار اگر همراه با حوصله و بازی‌گونه انجام گیرد نه‌تنها باعث ریختن ترس کودک از رفتن به آرایشگاه در سنین بالاتر می‌شود، بلکه به طور تدریجی حساسیت و ترس او را از بین می‌برد. با این حال شاید آگاهی‌های پی‌آمده بتواند آن دردسرها را کمتر کند:

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از جام جم ؛ قبل از بلند شدن موهای کودک، ابتدا او را چند بار فقط برای تماشای کوتاه کردن موهای خود به آرایشگاه ببرید و بگذارید با دنیای درون آرایشگاه و اعمالی که انجام می‌شود آرام آرام آشنا شود.در خانه بازی کوتاه کردن مو راه بیندازید و با آبپاش و شانه و قیچی اسباب‌بازی یا حتی به شکل شانه و قیچی درآوردن انگشتان دستتان، حین بگو بخند به موهای او یا همسر و بچه‌های دیگر آب بپاشید و به گونه‌ای آنها را کوتاه کنید که تقلید کار آرایشگر باشد و رفتار خاص کوتاه کردن مو را درآورید.

همین کار را با موی عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها می‌توانید انجام دهید.هنگام خستگی، بی‌حوصلگی، بهانه‌گیری، کلافگی، خواب‌آلودگی و گرسنگی او را به آرایشگاه نبرید.بچه‌ها علاقه‌ای بسیار به کشف و بررسی مسائل جدید دارند. از همین رو معمولا امکان ثابت نگه داشتن سر را از آرایشگر می‌گیرند. به آرایشگاهی بروید که آرایشگر حوصله بیشتری برای وقت گذاشتن و کوتاه کردن موی سر کودکتان، حداقل در دفعات اولیه داشته باشد.

به آرایشگر بسپارید با آرامش بیشتری کار کند و حتماً مراقب باشد موهای کودک هنگام شانه زدن یا قیچی کردن کشیده نشود، بلافاصله ریزه‌های موی افتاده روی صورتش را که سبب قلقلک یا آزار او می‌شود با برس پاک کند و…بعضی کودکان وقتی حین کوتاه کردن مو خود را در آینه نبینند تقلای کمتری می‌کنند و آرام‌ترند.

وسایل یا اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌اش را به او بدهید تا با آنها سرگرم شود.اگر موقعیتی پیش آید که همسن‌وسالان آرام خود را حین کوتاه کردن مویشان ببیند، گام‌هایتان برای ایجاد اشتیاق در او سریع‌تر خواهد شدهر گاه متوجه شدید کودک خسته شده یا ترسیده و ناآرامی می‌کند، کار کوتاه کردن مو را متوقف کنید تا با ایجاد فاصله و وقفه، حوصله و آرامش به او بازگردد.حتی اگر امکان کوتاه کردن بقیه موهایش فراهم نشد، نیز نباید او را به‌زور روی صندلی نشاند. این کار سبب دلزدگی و نفرت وی از آرایشگاه و زحمت و دردسر بیشتر شما در دفعات آینده خواهد شد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.