توصیه‌های آیت‌الله جوادی آملی به ورزشکاران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، وی در دیدار جمعی از مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران و ورزشکاران راه یافته به مسابقات المپیک لندن از جمله بهداد سلیمی با بیان این که اگر از ورزش به نیکی نام می‌برند به خاطر این است که بدن انسان سالم باشداظهار داشت: امیدوارم تمام تلاش و کوشش ها این باشد که انسان با دست خود بتواند نظام را به جهان معرفی کند.
آیت الله جوادی آملی بیان داشت: اگر کسی دچار غرور شود و سلامت خودش را در بهترین زمان حیات از بین ببرد به خاطر این است که وقتی خواست ورزش کند نام خدا و علی و اولاد علی(ع) را نبرده است.
ایشان ادامه داد:اگر روح انسان سالم نباشد، بدن سالم را آن روح ،تباه می‌کند.
این مرجع تقلید اضافه کرد: چه ورزشکار و چه غیر ورزشکار عمر مشخصی داریم و در پایان عمر به کهنسالی و ویلچر مبتلا می‌شویم، از چند صباحی که برای سرمایه گذاری فرصت است، باید عزیمت کنیم و به جایی می‌رویم که هم جان ما و هم بدن ما است.
ایشان بابیان این که مرگ پوسیدن نیست بلکه از پوست به در آمدن است، تصریح کرد: انسانی که می میرد این طور نیست بپوسد بلکه مرغی است که از قفس طبیعت آزاد می‌شود.
 آیت‌الله جوادی آملی تاکید کرد: همه نیازمندی‌ها را باید در این دنیا رفع کنیم و به همراه خودمان ببریم چراکه در آخرت هیچ خبری از روابط و ضوابط نیست.
این مرجع تقلید درادامه با توصیه‌ به ورزشکاران گفتند: ورزشکاران چون یک سر و گردن از دیگران بالاتر هستند باید آبرومندانه و با عفاف و حجاب زندگی کنند و ضمن رعایت ادب در زندگی با پدر و مادر و فرزند و همسر، به نام علی(ع) و اولاد علی(ع) وزنه را بلند کنند و سعی کنند بر وزنه مسلط باشند نه اینکه وزنه بر آنها مسلط باشد.

وی افزود: اگر ورزشکاران به این فکر باشند که چند نفر برای او دست بزنند یا هورا بکشند ورزشکار نیست. ما همیشه برای ورزشکاران دعا می‌کنیم که سالم به رقابت‌های ورزشی بروند و سالم برگردند و بر ورزش و وزنه مسلط باشند.
این مرجع تقلید با اشاره به پیام تبریک مقام معظم رهبری به موفقیت ورزشکاران بیان داشت : ورزشکارانی که در رقابت‌های مختلف آسیایی و جهانی و المپیک موفق می‌شوند آبروی نظام محسوب می‌شوند.
ایشان بابیان این که در صورتی که ورزشکار بر آهن و وزنه مسلط باشد سلامت، عزت، شکوه و جلال خودش را تامین می‌کند خاطر نشان کرد: این انسان هم در محدوده خودش شرف می‌آورد و هم دیگران را به شرف می‌آورد.
آیت‌الله جوادی آملی به نقش هدایت‌گری ورزشکاران اشاره کرد و افزود: کسی که یک ساعت سخنرانی می‌کند تا چند نفر را هدایت کند اما یک ورزشکار یک لحظه که وزنه را به نام علی و اولاد علی(ع) بالا می‌برد می‌تواند جوانان را هدایت کند.
ایشان پیام تبریک مقام معظم رهبری تشویق عالی ترین مقام نظام دانستندوبیان داشتند : امیدوارم این عزت و ثروت و سرمایه طوری باشد که ورزشکاران در محدوده محلی، ملی و بین‌المللی فاتحانه بروند که هم برای ما و هم برای خود و نظام اسلامی شرف و شکوه و عزت به همراه آورند.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.