توصیه‌های هواشناسی برای روزهای آتی

توصیه‌های هواشناسی برای روزهای آتی

با بارش پراکنده باران در سواحل دریای خزر آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز و تهران کشاورزان اقدامات حفاظتی را انجام دهند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در مناطق غربی کشور با وجود افزایش گردوغبار طی روزهای آتی از گلخانه‌ها حفاظت و از هرس درختان میوه خودداری شود.

مسعود حقیقت افزود: در مناطق ذرت‌کاری این نواحی نسبت به برداشت ذرت علوفه‌ای اقدام و از آخرین فرصت برای کشت پاییزه غلات استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق شرقی و مرکز کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی به‌دلیل احتمال رخداد پدیده گردوغبار و وزش باد از گلخانه‌ها مراقبت و در صورت نیاز مزارع به آبیاری، این عملیات در ساعات خنک روز انجام شود.

حقیقت ادامه داد: در استان‌های جنوبی کشور نیز به کشاورزان توصیه می‌شود ضمن آبیاری مزارع صیفی و ذرت طبق روال معمول مقدمات کشت غلات پاییزه انجام شده و عملیات سم‌پاشی و آبیاری در ساعات اولیه روز انجام شود.

وی در پایان با اشاره به ریزش پراکنده باران در سواحل دریای خزر، ولی روزهای آتی به کشاورزان مناطق سواحل دریای خزر، آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، کرمانجاه، زنجان، قزوین، البرز و تهران توصیه کرد که از آخرین فرصت کشت غلات پاییزه استفاده کرده و از هرس درختان میوه خودداری، مبارزه با بیماری‌های قارچی و آفات برگ‌خوار به‌ویژه حلزون را شروع و اقدام به انتقال محصولات برداشت‌شده به محیط‌های بسته کنند./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910718-01

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.