توصیه‌های پلیس به هیات‌های مذهبی در آستانه فرارسیدن محرم الحرام

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

1967.jpg

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرار رسیدن ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی، اطلاعیه‌ای صادر نمود.

به گزارش تفسیری سرویس «انتظامی» ایسنا، متن این اطلاعیه بدین شرح است: «عاشورا نقطه عطف شجاعت، شکیبایی، ذلت گریزی و ستم ستیزی در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام است. عاشورا مظلومانه ترین و جانگدازترین واقعیت در حیات بشری است که در آن، مبارزه با خودپرستی و خودکامگی با خون نگاشته شد.

در آستانه ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تأسی از فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پاسداشت این ایام و همگامی با مردم شهیدپرور ایران اسلامی، توجه مسئولان هیات ها و دسته های مختلف عزاداری و همچنین شهروندان را به منظور ایجاد نظم و امنیت هرچه بیشتر مراسم عزاداری، به نکات زیر جلب می نماید:

– ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تلاش بی‌وقفه کوشش خواهند نمود با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، برشکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیفزایند، لذا به شهروندان محترم پیشنهاد می گردد با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

– به هیات ها و دسته های عزاداری تاکید می گردد به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام که سبب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، پرهیز نمایند.

– مسئولان هیات های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که سبب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می گردد به شدت پرهیز نمایند.

– به کلیه مسئولین هیات ها و دسته های عزاداری پیشنهاد می گردد در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب، رعایت حال بیماران و اشخاص مسن را بنمایند.

-مراکز ۱۱۰ پلیس در همهی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود.»

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.