توصیه آمریکا به عربستان : کرسی شورای امنیت را از دست ندهید

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

ناهار الفیصل و کری و بحث دربارهٔ منطقه و ایران

کری به وزیر خارجه عربستان افزود فارغ از هر تصمیمی که دولت ریاض دربارهٔ پذیرش یا عدم پذیرش کرسی شورای امنیت بگیرد ، آمریکا بر نقش رهبری دولت عربستان در منطقه ارزش و احترام قایل است.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در فرانسه است روز قبل برای دیدار با همتای عربستانی خود به اقامتگاه خصوصی سعود الفیصل وزیر خارجه سعودی رفت.

به نقل از رویترز جان کری برای دیدار و توضیحاتی دربارهٔ رویکرد های دولت آمریکا در قبال سوریه و ایران که ظاهرا سبب ایجاد ناراحتی  و نگرانی هایی در ریاض شده است، به دیدار الفیصل رفت.

عربستان اخیرا برای اولین بار در تاریخ خود موفق به کسب کرسی غیر دایم شورای امنیت شد اما دولت سعودی با اعلام نارضایتی خود از عملکرد شورای امنیت در بحران های بین المللی از جمله سوریه و فلسطین و نیز اعمال استانداردهای دوگانه ، از پذیرش این کرسی انصراف داد.

بنا به اعلام مقامات وزارت خارجه آمریکا کری در ضیافت ناهار الفیصل در اقامتگاه خود در پاریس دربارهٔ ضرورت بازداشتن ایران از تجهیز به سلاح هسته ای ،راه های پایان دادن به جنگ داخلی سوریه و ضرورت بازگرداندن ثبات به مصر گفت و گو و تبادل نظر کردند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا پس از دیدار کری و الفیصل دربارهٔ این دیدار گفت؛ وزیر خارجه آمریکا به همتای سعودی خود اهمیت کرسی داشتن در شورای امنیت را یادآوری کرده ؛ نهادی که به نقل از کری مجوز جنگ می دهد، تحریم اعمال می کند و ماموریت های حفاظت صلح را مدیریت و راهبری می کند.

این مقام آمریکایی افزود: کری به وزیر خارجه عربستان افزود فارغ از هر تصمیمی که دولت ریاض دربارهٔ پذیرش یا عدم پذیرش کرسی شورای امنیت بگیرد ، آمریکا بر نقش رهبری دولت عربستان در منطقه ارزش و احترام قایل است.

کری افزوده است: داشتن کرسی در شورای امنیت  فرصتی مناسب و مغتنم است که امکان تماس مستقیم را به کشورها می دهد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.