توصیه احمدی نژاد به نیروی انتظامی: به جای بستن سینماها و رستورانها به مردم قدرت انتخاب دهید

به گزارش خبرآنلاین، رییس جمهور در مراسم رونمایی از کتابهای جدیدالتالیف پایه دوم و ششم که روز دوشنبه در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، با بیان اینکه نیروی انتظامی به جای آنکه سینماها و رستورانها را ببندد باید به مردم حق انتخاب دهد، گفت: اگر مراسمها، آداب، رسوم، سنتها، غذاهای ایرانی و فرهنگ بومی و ملی ما در کتابهای دانش آموزان گنجانده شود، قطعا آنها حق انتخاب داشته و دیگر شاهد نخواهیم بود که نیروی انتظامی فلان سالن غذاخوری، سینما و یا مراسمهایی را ببندد.

به گفته احمدی نژاد اگر آموزشهای لازم به مردم داده شود قطعا آنها حق انتخاب داشته و اولویت آنها فرهنگ و آداب ایرانی خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: چه اشکال دارد که آداب غذا خوردن یا اهمیت غذای حلال در کتب مدارس آورده شده و به عنوان بخشی از تعلیم و تربیت دیده شود. در چند سال گذشته تلاش ما این بوده که دانش آموزان را به سمت کنکور و دانشگاه بفرستیم، پس در این میان کمال انسان چه می شود. البته همه باید تحصیلات عالیه داشته باشند اما ورود به دانشگاه شرط رسیدن به کمال نیست.

او گفت: هر گاه صحبت از آموزش و پرورش می شود تنها به موضوعاتی همچون ایجاد فضا و پاسخگویی به نیازهای اولیه محیطی و یا تمهیداتی برای فرهنگیان محدود می شود. این در حالی است که آموزش و پرورش فرهنگی ترین راهکار را دارد و امروز دغدغه همه ما باید تحول در آموزش و پرورش باشد.

احمدی نژاد سند تحول بنیادین را عبور ملت ایران از نقطه عطف دانست و گفت: این سند مهمترین و پرافتخارترین کاری است که جامعه فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به سرانجام رسانده و امروز خوشحالیم که آموزش و پرورش صاحب سندی برای نسلهای آینده است. همه معلمان، فرهنگیان و ملت ایران باید با این سند آشنا شده تا جامعه فرهنگی در یک راستا برای رسیدن به اهداف آن حرکت کنند.

به گفته رئیس جمهور  مهمترین نکته این سند آن است که دستگاه آموزش و پرورش را به سمت تربیت انسان متعالی هدایت می کند و مسیری برای شکوفایی همه استعدادهای الهی دانش آموزان است: اگر در کتب درسی و روشهای آموزشی و تربیتی کوچکترین حرف و یا رفتاری که کرامت الهی را مخدوش کند وجود داشته باشد باید حذف شود چراکه انسان تحقیر شده انسان مرده است و نباید دانش آموزان به عنوان هدیه الهی تحقیر شوند.

او گفت: دانش آموز باید طعم شیرین انسان بودن را بچشد. همچنین عدالت نیز باید بستر شکوفایی دانش آموزان در مدارس باشد. چه دلیلی دارد دانش آموزان را به یک یا دو یا سه رشته تحصیلی محدود کنیم و باید در این حوزه نیز عدالت رعایت شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه سرفصل تعلیم و تربیت باید عدالت باشد، گفت: خودباوری عنصر دیگری است که باید در تحول آموزش و پرورش به دانش آموز تعلیم داده شود و محتوای دروس و ارزیابی معلمان همه باید در جهت تقویت خودباوری تک تک دانش‌آموزان باشد.

وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش کشور گفت: همه باید بسیج شویم تا در سند تحول آموزش و پرورش محیطی شاد و پرنشاط برای تاثیرگذاری ارزشهای الهی روی دانش آموزان ایجاد کنیم.

احمدی نژاد با انتقاد از برنامه های اوقات فراغت گفت: اوقات فراغت متعلق به ادبیات نظام سرمایه داری است که به انسان به عنوان یک موجود کاری نگاه می کند و سایر جنبه های آن را نادیده می گیرد. این در حالی است که اوقات فراغت باید به یکی از بخشهای اصلی زندگی هر فرد و یا دانش آموزی در بیاید نه آنکه اوقاتی را به اسم اوقات فراغت نامگذاری کنیم.

 

عده ای فرصت را عنیمت شمرده تا عقده های خود را خالی کنند

رئیس جمهور در ادامه صحبتهای خود به شرایط سخت دولت اشاره کرد و گفت: دولت امروز در چند جبهه در حال جنگیدن است و عده ای فرصت را غنیمت شمرده تا عقده های خود را خالی کنند. نه دولت و نه شما فرهنگیان به این حرفها و حدیثها توجه نکرده و امروز باید متمرکز روی تعلیم و تربیت نسلهای آینده باشیم چراکه با تعلیم و تربیت می‌توان یک ملت را زنده نگه داشت.

وی در پایان گفت: دولت با کمال میل برطرف کردن نیازهای اساسی تعلیم و تربیت را در اولویت قرار می دهد و انتظار ما این است که شما فرهنگیان در اجرای سند تحول بنیادین الگوی ویژه ای را به دنیا معرفی کنیم.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.