توصیه انتخاباتی آیت الله مصباح به هواداران جبهه پایداری: اصلح را بشناسید ولو اینکه مجبور شوید از جیبتان خرج کنید

۳۱فروردین۱۳،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) و عضو ارشد شورای فقهای جبهه پایداری بعدازظهر امروز در همایش جبهه پایداری تصریح کرد: «نباید توقع داشت کسی که سر کار می‌آید تمام مشکلات کشور را در کوتاه مدت برطرف کند، اما باید از مشکلات بکاهد ولی اینکه چند درصد مشکلات را حل کند، نمی دانیم. بنابراین باید توقع معقول از رئیس جمهور داشته باشیم تا دشمن سیاه نمایی نکند.»
آیت الله مصباح یزدی از جمله حامیان محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ بود و حلقه نزدیکان این روحانی مشهور قمی تلاش بسیاری برای رئیس جمهور شدن احمدی نژاد کردند، اما کم کم در اواسط ریاست جمهوری احمدی نژاد رابطه وی با آیت الله مصباح کم رنگ شد. عده ای می گویند فرایند انتقادهای آیت الله مصباح یزدی از احمدی نژاد از همان دوره اول آغاز شده بود تا جایی که به او اخطار داده بود که عده ای آبروی او را می بردند.
حمایت ویژه رئیس جمهور از اسفندیار رحیم مشایی سبب کم رنگ شدن رابطه دولت با این روحانی مشهور شد و پس از مدتی سقای بی ریا مشاور امور روحانیت رئیس جمهور نیز که از شاگردان آیت الله مصباح است، از سمت خود در دولت استعفا داد.
رئیس موسسه آموزشی امام خمینی قم با بیان اینکه در طول زندگی انسان نسیم هایی می وزد که انسان باید خود را در معرض آن قرار دهد، گفت: یکی از این نسیم ها انتخابات است که هر ۴ سال یک بار فراهم می گردد و این نفخه ای است که در خرداد ماه آینده در فضای کشور وزیدن می گیرد.
وی گفت: اگر برای خدا این کار را کردید خدمتی به مردم ایران کردید که آثارش تا بی نهایت ادامه داد فقط شرط آن این است که تلاش کنید اصلح را بشناسید تا اگر زمانی خدمت امام زمان(عج) برسید ایشان با لبخند شما را تائید کند. حتی اگر در این راه مجبور شدید از جیبت خرج کنی تا کسی را انتخاب کنی که به اسلام و مسلمین خدمت کند.
آیت الله مصباح در سخنان خود با بیان سه شرط برای تعیین نامزد اصلح، اظهار داشت: شاخص اول خدمت به دین است، نکته دوم شاخص ولایت فقیه و شط عومی صلاحیت انجام کار و تجربه مدیریت و اطلاعات است که لااقل در بعضی از مینه ها متخصص باشد و زمینه ها دیگر را با کمک دوستان شجاع انجام دهد.
رئیس موسسه آموزشی امام خمینی با اشاره به انتخاب باقری لنکرانی توسط شورای مرکزی جبهه پایداری، افزود: مصاحت نیست رهبری نسبت به شخص خاصی تمایل داشته باشند ولی دیگران باید اصلح را بشناسند و به دیگران هم معرفی کنند.
وی در عین حال گفت: معرفی کاندیدا به معنی نفی دیگران نیست. اگر اطمینان شما در حدی است که با معرفی این فراد شما مطمئن شدید، اطمینان خودتان ملاک است.
وی خطاب به حضار در جلسه گفت: اگر کسانی مثل این گروه شخصی را کاندیدا کردند، معنی اش این نیست که در کشور اشخاص صالح نیستند بلکه کلام در این است که ما باید اصلح را انتخاب کنیم این به معنی توهین به دیگران نیست.
از دهه هفتاد انتخاب اصلح و بعد از آن صالح مقبول یکی از موضوعات مود بحث در میان طیف اصولگرا در مواقع انتخابات بوده است. بر مبنای گزینه صالح مقبول، گروه های سیاسی و مردم باید بر روی گزینه ای که اقبال بیشتری در بین مردم دارد را انتخاب کنند اما مدافعان تئوری اصلح می گوید باید اصلح را به مردم معرفی کرد تا مردم به او رای دهند.
مصباح یزدی افزود: الحمد الله اشخاص صالحی در صحنه وجود دارند که ما به وجود آنها افتخار می کنیم، اما ما باید به دنبال اصلح باشیم.
اشاره آیت الله مصباح یزدی متوجه نامزدهای اصولگرایی است که در قالب دو ائتلاف پشرفت و اکثریت اصولگرایان در صحنه حضور دارند.
آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: مهم در مورد اصلح این است که اصلح برای این پست در این دوره چه کسی است. ممکن است در دوره دیگری فرد دیگری اصلح باشد.
/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.