توصیه دانشجویان به سران قوا

ثمرات امروز انقلاب اسلامی ایران که علی‏رغم تمام دشمنی‏‌ها، برکات آن در منطقه و جهان زبانزد شده و جایگاه ایران اسلامی را در جهان تعالی بخشیده، به واسطه تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی تمامی مسئولین نظام و روسای قوای سه‌گانه است. به حدی که حقیقتا نمودار سرعت پیشرفت نظام در سال‏های گذشته و به خصوص به واسطه‏ مسئولین ولایتمداری که گفتمان اصیل انقلاب را با خود داشتند، دارای شیب بالاتری بوده است.

اختلافات و اصطکاک‏‌ها در مسیر خدمت به مردم، میان مسئولین به وجود می‏‌آید و این در یک نظام پویا، یک امر طبیعی است. قوه‏ مجریه در مسیر خدمت تلاش شبانه‏‌روزی دارد. قوه قضاییه در مسیر اجرای عدالت و اصلاح ساختار، تحول عظیمی را در این قوه ایجاد کرده است. کسی بر تلاش مسئولین شکی ندارد. طبیعی هم است که هر بخشی از قوا دارای نقاط ضعف باشند؛ وگرنه به حضور مسئولین و لزوم تلاش جهادگونه‏‌شان نیازی نبود. همه قوا دارای ضعف‏‌های جدی هستند که باید طبق روال تلاش سال‏های گذشته خود در مدت باقی مانده از توفیق خدمت به مردم، قدر فرصت را دانسته و بار انقلاب اسلامی را طبق قانون اساسی بر دوش بکشند. این اختلافات در چنین نظام پویایی طبیعی است و برای تثبیت ارکان مختلف جمهوری اسلامی نیاز به صبر و تعامل مخلصانه مسئولین است.

اما وضعیت حاضر در سیاست کشور، فضای دیگری است. اختلافات مسئولین به جای این که از مجاری قانونی و پیش‌بینی شده، رفع گردد، به جامعه کشانده می‏‌شود. این فضای اختلاف درون مسئولین نظام، غیر از این که بساط نارضایتی مردم و دلبستگان انقلاب را فراهم آورد، چیز دیگری ندارد. این فضا، دقیقا همان هدفی است که دشمن را شاد می‏‌کند.

آیا به دنبال حریص کردن دشمنان قسم خورده‏ خود برای دست‌اندازی و سنگ‌پراکنی هستیم؟ آیا غیر از این است که باید فضای مهرورزی و احترام متقابل بر مسئولین کشور وجود داشته باشد؟ آیا غیر از این است که تاکید همیشگی و مخصوصا امروز مقام معظم رهبری به عنوان فصل‌الخطاب، وحدت بین مسئولین در صحنه‏ جامعه، حل اختلافات با جلسات مداوم بنا بر عنصر مشخص قانون است؟ آیا می‏‌توان ادعای ولایتمداری داشت و فضای اختلافات را به صحنه‏ رسانه آورد؟ آیا در این‏ها غفلت است یا غرض‌‏ورزی؟

آن چه حقوق اساسی ملت است، ایجاد شرایط باثبات و امن برای پیشبرد نظام در عرصه‌های اقتصادی، علمی و فرهنگی است. آن چه مردم را بیش از همه می‏‌رنجاند، دعواهای نمایندگان آنان در حاکمیت است. حتما بسیاری مطالبات مسئولین قوا از یکدیگر به حق و صحیح است. اما این گونه نحوه‏ تعامل با یکدیگر و نشان دادن نقاط ضعف هر قوه به یکدیگر، حقوق اساسی ملت را تامین می‏‌کند؟ نمایاندن نقاط ضعف هر قوه بیش از همه به نفع کیست؟ به نفع مردم، رهبری، مسئول منتقد یا دشمن؟

به هر ترتیب بسیج دانشجویی هشت دانشگاه بزرگ کشور، ضمن هشدار جدی به خدمتگزاران و مسئولین نظام به خصوص سران سه قوه، به آنان اعلام می‌داریم، هرگونه اصطکاک و اختلاف منجر به ضربه‌های بزرگ به انقلاب اسلامی و موج بیداری اسلامی در جهان امروز می‌باشد، و آنچه گناه نابخشودنی است کشانیدن این موارد به فضای عمومی رسانه‌هاست.

ما دانشجویان بسیجی مسئولین را به رعایت قانون در انجام وظیفه، رعایت اخلاق در مناسبات سیاسی کشور و پرداختن به امور اصلی و مهمی چون مسائل اقتصادی و فرهنگی دعوت می‏‌کند و قاطعانه اعلام می‏‌نماییم، هر مسئولی که بر خلاف بیانات مقام معظم رهبری، فضای اعتماد و امید را در دل مردم سست کند، نسبتی با ملت مقاوم و با بصیرت ایران اسلامی ندارد.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.