توصیه مهم به دانش آموزان در مورد کتاب های آموزشی

وی با بیان اینکه دانش آموزان ابتدایی به ویژه پایه ششم از خرید کتابهای کمک آموزشی و حل‌المسائل خودداری کنند..
ممتازنیوز: فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از اینکه کتابهای کمک آموزشی تفکر وخلاقیت دانش آموزان را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: کتابهای ابتدایی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دانش آموزان را از همان ابتدا پژوهش محور و متفکر تربیت می‌کنند، این در حالی است که کتابهای کمک آموزشی این فرصت طلایی و زمان فکر کردن را از دانش آموزان می‌گیرند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ابتدایی به ویژه پایه ششم از خرید کتابهای کمک آموزشی و حل‌المسائل خودداری کنند، از خانواده‌ها خواست دانش آموزان را برای یافتن پاسخ‌های سوالات یاری کنند، اما نباید برای این کار از حل‌المسائل و کتابهای کمک آموزشی استفاده شود.

قربان تصریح کرد: یکی از اهداف تحول بنیادین در بازنگری و اصلاح کتب، پژوهش محوری دانش آموزان و واداشتن آنها به تفکر بیشتر است، ضمن آنکه دانش آموزان را از حالت تک محوری خارج کرده و خانواده‌ها نیز با مسائل درسی درگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهدافی که در سند تحول مورد توجه قرار گرفته، ورود خانواده‌ها برای آموزش دانش آموزان است و هدف از این نگاه به کتب و محتوای دروس درگیری ذهن دانش آموزان در محیط آموزش و خانه با مسائل مباحث درسی است، چرا که صرف مدت زمان طولانی برای یافتن پاسخ‌های مناسب و صحیح، ذهن دانش آموزان را به سمت پژوهش محوری هدایت می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حل المسائل و یا کتابهای کمک آموزشی دانش آموزان را حافظه محور بار می‌آورد، در حالی که بر اساس سند درس ملی و سند تحول هدف پررنگتر کردن تفکر در دانش آموزان است.

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی ـ وزیر آموزش و پرورش ـ نیز در اولین روز از بازگشایی مدارس با انتقاد از برخی انتشاراتی که اقدام به ارائه کتاب‌های کمک آموزشی و یا کتاب های جدیدالتالیف کرده‌اند، گفت: این گونه اقدامات تعطیل کردن فکر است و کارهای کمک آموزشی که بیرون از آموزش و پرورش انجام می‌شود، کمک به فکر کردن نیست البته ما می‌خواهیم که این گونه نشریات درآمدهای خود را داشته باشند، اما به کمک تعلیم و تربیت بیایند تا دانش آموزان مسائل را عمیق‌تر بفهمند.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۰ نفر   |   تاریخ انتشار: پنجشنبه ۶ مهر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , کتاب های آموزشی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.