توصیه مهم به مردم دربارهٔ خرید خودرو

۱۵ام بهمن ،

 خبرگزاری ایسنا: مقامات مسوول به دنبال رشد غیرواقعی قیمت‌ها در بازار خودرو از مردم خواستند از خرید این محصول اجتناب کنند. این مقامات تاکید می‌کنند به زودی قیمت خودروها در بازار کاهش خواهد یافت.

اگرچه از چند هفته پیش به سبب توقف عرضه از سوی خودروسازان سیر صعودی قیمت خودرو آغاز شد اما از روز قبل دلالان و واسطه‌های بازار با سوءاستفاده از ابلاغ مصوبه تازه قیمت‌گذاری، قیمت این محصول را به شدت و به طور غیر طبیعی افزایش دادند به‌گونه‌ای که قیمت خودرویی چون سایپا ۱۱۱ به حدود ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تیبا به حدود ۲۲ میلیون تومان رسیده است. دلالان قیمت پژو ۴۰۵ را نیز حدود ۲۵ میلیون تومان و پژو پارس سال را حدود ۳۵ میلیون تومان عنوان می‌کنند.

به دنبال شکل‌گیری چنین وضعیتی یک مقام مسوول در صنعت خودرو در از مردم خواست از خرید خودرو به قیمت‌های کاذب فعلی اجتناب کنند زیرا به زودی با اجرایی شدن مصوبه تازه قیمت‌گذاری، قیمت‌های کاذب این محصولات در بازار کاهش خواهد یافت.

به گفته او بخش قابل توجهی از معاملات فعلی در بازار خودرو بین دلالان و واسطه‌ها صورت می‌گیرد که خودروها را بین خود دست به دست می‌کنند.

شب قبل نیز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که با ابلاغ مصوبه تازه، قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروها به تدریج به هم نزدیک خواهند شد بنابراین کسانی که نیاز فوری به خرید خودرو ندارند، فعلا به بازار مراجعه نکنند. محسن صالحی‌نیا تاکید کرد که طی هفته‌های آینده شاهد متعادل شدن بازار خودرو خواهیم بود.

این اظهارات در حالی است که پیش از این بعضی از نمایندگی‌های فروش خودروسازان در واکنش به رشد بی‌ضابطه قیمت‌ها در بازار اظهار می‌کردند که با آغاز عرضه خودرو از سوی خودروسازان از هفته آینده شاهد کاهش قیمت این محصولات خواهیم بود.

اما قبل از تاکیدات صورت گرفته دربارهٔ کاهش قریب‌الوقوع قیمت خودروها در بازار، مصوبه دولت در زمینه کاهش تعرفه واردات خودرو نیز تاثیر مثبتی بر متعادل شدن قیمت‌ها خواهد داشت. وزرای عضو کارگروه کنترل بازار در مصوبه اخیر خود دربارهٔ نحوه قیمت‌گذاری خودروها، بر کاهش سالانه پنج درصدی تعرفه واردات این محصول به منظور ایجاد تعادل و کنترل قیمت‌ها در بازار داخلی تاکید کرده‌اند.

البته بعضی نمایندگان مجلس نیز حذف تعرفه واردات خودرو را خواستار شده‌اند. سید محمد بیاتیان، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرده که اگر دولت بخواهد به فکر مصرف‌کنندگان، سلامت مردم، کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی باشد باید همزمان با ابلاغ سپردن اختیار قیمت‌گذاری به خودروسازان، تعرفه واردات خودروهای سبک را صفر کند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.