توصیه های آیت الله جوادی آملی در دیدار قهرمان طلایی وزنه برداری المپیک لندن

۲۷م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اسراء، در این دیدار آیت الله جوادی آملی با بیان این مطلب که خداوند در قرآن می فرماید: هر نعمتی که به شما رسیده از جانب خدای سبحان است، اذعان داشت: بزرگان ما پیشنهاد کرده اند بعد از نمازها و در دعاهایمان به خداوند عرض کنیم خدایا هر نعمتی که هست از طرف توست. 
وی با تاکید بر این نکته که انسان باید حافظ و قدردان نعمات الهی باشد، خاطرنشان کرد: برای حفظ نعمات الهی حق شناسی لازم است و حق شناسی این است که بدانیم این نعمات را در چه راهی مصرف کنیم چرا که هر نعمت باید در جای خود و به درستی استفاده شود. 
آیت الله جوادی آملی با بیان این مطلب که نظام اسلامی حق حیات بر گردن ما دارد،گفت: کسانی که واقعا احساس دین به این نظام می کنند باید ادای دین کنند و هر کس به هر طریق که قادر است باید در حفظ خون پاک شهدا بکوشد و ورزش یکی از این راه هاست.
وی علاقه عده کثیری از مردم در داخل و خارج از کشور را به ورزش متذکر شد و افزود: ما برای اینکه بتوانیم کسانی که به ورزش علاقمند می باشند را به نظام اسلامی، اخلاق و دین جذب کنیم از ورزشکاران عزیز پاکدامنی، ادب و دینداری می خواهیم. تفاوت احتزار پرچم جمهوری اسلامی در میادین ورزشی با احتزاز پرچم دیگر کشورها در این است که پرچم جمهوری اسلامی پرچمی الهی، توحیدی و مزین به نام “الله” است و نیز سرود ملی ما پیام شهدا است و احتزار این پرچم همراه با سرود ملی جمهوری اسلامی ایران نام خدا و پیام امام و شهدا را احیاء می کند.
در پایان این دیدار آیت الله جوادی آملی با اهداء تابلو فرش نفیسی مزین به آیه ای نورانی از قرآن کریم از بهدا سلیمی قدردانی کرد.
/۳۰۳۶۲
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.