توصیه یک مرجع تقلید: بین هوا و هوس و معنویت توازن برقرار کنید

به گزارش خبرآنلاین ایشان با بیان اینکه در قرآن از انواع «نَفْس» سخن به میان آمده است، افزود: خدای متعال در قرآن بعضی از نفس ها را می ستاید و برخی دیگر را دور از رحمت خود می داند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مزاج انسان از بدو خلقت به هوا و هوس و معنویت آمیخته است؛ کشمکش بین این دو قدرت در وجود انسان همواره برقرار است؛ انسانی موفق است که بتواند بین این دو نیرو توازن و برابری ایجاد نماید .

ایشان با بیان اینکه هنر انسان باید ایجاد توازن بین هوا و هوس و معنویت باشد، ادامه دادند: انسان همیشه تلاش کند تا بین این دو نیرو توازن و همسانی برقرار نماید و اگر این توازن ایجاد نشود، به افراط و تفریط کشیده خواهد شد؛ در حالی که دین اسلام، رهبانیت و جدایی از اجتماع را نمی پسندد.

آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: همانطوری که نباید با افراط خاص به طرف معنویت رفت، از دشمنی هوای نفس نیز نباید غافل شد.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: اوائل دوران طلبگی خیلی حساس است؛ بنابراین طلاب جوان باید در انتخاب افراد به عنوان دوست و راهنما دقت لازم را داشته باشند تا گرفتار انسان های متمایل به رهبانیت که سر به کوه و بیابان می گذارند و یا شبانه به قبرستانها می رو ند و یا افراد بی توجه به عبادات نشوند؛ زیرا اینها هردو خطرناک هستند و بهترین روش و منش، همان برقراری توازن بین بین هوا و هوس و معنویت است.

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.