توصیه IMF به کره جنوبی

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

رئیس صندوق بین المللی پول در سفر به کره جنوبی خواستار رفع محدودیت های بخش خدمات در این کشور شد.
به گزارش مونیتورینگ خبرها خارجی واحد مرکزی خبر، کریستین لاگارد که مشغول دیدار از کشورهای آسیایی است در سخنانی در سئول به بهبود اقتصاد کشورهای جنوب اروپا و ایرلند اشاره کرد و گفت:«صادرات افزایش یافته است، خطر بیکاری را پشت سرگذاشته ایم و نه تنها شاهد کنترل بیکاری بلکه خلق موقعیت های شغلی هستیم.»
لاگارد در شرایطی تور آسیایی خود را آغاز کرده است که ظاهراًً روند بهبود اقتصاد هفده کشور عضو منطقه یورو دیگر شتاب اولیه را ندارد. آمار موسسه آمار اروپا (یوروستات) که در هفته اخیر انتشار یافت نشان می دهد خرده فروشی کالا در کشورهای حوزه یورو در اکتبر ۰/۲ درصد کاهش یافته است. این رقم در ماه سپتامبر ۰/۶ درصد کاهش را نشان می داد.
لاگارد در ادامه خواستار «اصلاحات بنیادی» در بازار کار کره جنوبی و تغییرات با هدف دربرگیری بیشتر شد. به گونه ای که کارگران روزمزد، جوانان و زنان را در برگیرد. لاگارد همچنین خواستار رفع محدودیت ها از بخش خدمات شد تا به نقل از او این بخش به اندازه ای رشد کند که قابل مقایسه با بخش تولید شود. لاگارد گفت:«می بایست محدودیت های بخش خدمات به اندازه ای کاهش یابد که سبب بهبود این بخش و ایجاد فضای رقابتی در شود. حالا چرا این قدر بر بخش خدمات تمرکز کرده ایم؟ چون این بخش کمتر از بخش تولید پویایی دارد.»
لاگارد پس از دو روز اقامت در کره جنوبی، جمعه رهسپار میانمار می گردد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.