توضیحات ایرانسل درباره یک خبر آریا و پاسخ خبرگزاری آریا

خبرگزاری آریا -در پی درج خبری در مورد پیامک های ایرانسل به نقل از سایت قانون، در بخش دیدنی های وب آریا ، روابط عمومی این شرکت جوابیه ای را به خبرگزاری آریا ارسال کرده است که عیناً در ادامه به همراه پاسخ آریا می آید:
 
در پاسخ به مطلب منتشر شده با کد خبر ۲۰۱۲۶۲۴۱۰۴۳۲۷۲۶۵ در خبرگزاری آریا ، مورخ ۹۱/۰۴/۰۴ با عنوان” ایرانسل خجالت بکشد” احتراما به استحضار می رساند :
۱- سرویس ” اطلاع از هزینه تماس ” برای نخستین بار در کشور به مشترکین سیم کارتهای اعتباری ایرانسل ارائه شده است مشرتکین سیم کارت های اعتباری ایرانسل می توانند به منظور اطلاع از هزینه تماس و اعتبار باقی مانده سیم کارت خود با فعال سازی این سرویس از طریق ارسال یک پیام کوتاه بدون متن به شماره ۳۹۴۰ ، از میزان دقیق هزینه آخرین مکالمه و اعتبار باقی مانده در سیم کارت خود ، از طریق نمایش یک پیام خودکار رایگان ، مطلع شوند . از سوی دیگر مشترکین با شماره گیری کد دستوری #۱*۱۴۰*  (USSD) از طریق سیم کارت اعتباری خود نیز قادر به مشاهده میزان اعتبار موجود در حساب سیم کارت خویش می باشند ، از نظر فنی پیام های ارسالی توسط دو سرویس در خصوص میزان اعتبار باقی مانده مشترکین سیم کارتهای اعتباری پیامک (SMS) نیستند ، بلکه پیام هایی هستند که بر روی بستر کد دستوری یا همان (USSD) پس از پایان هر تماس یا ارسال کد نمایش ماده حساب ، بر روی بستر کد های دستوری ایرانسل ارسال می شوند .
۲- از آنجا که در حال حاضر ، این بستر امکان پشتیبانی کامل از خط و زبان فارسی را در همه گوشی های تلفن همراه ندارند ، بنابراین ” القای ارسال پیام های کوتاه (SMS) فینگلیش توسط ایرانسل و عدم التزام ایرانسل به صیانت از خط و زبان فارسی ” آن هم با این ادبیات، مغروضانه و به دور ار واقعیت است.
۳- کلیه پیامک های اطلاع رسانی ارسالی از سوی ایرانسل بر اساس زیان انتخابی مشترک ارسال می شوند و مشترکین می توانند در نخستین نوبت روشن کردن سیم کارت خویش و یا از طریق بستر (USSD) و یا منوهای تلفن گویای مرکز تماس ایرانسل به شماره ۷۰۰ زبان ارتیاطی خود با ایرانسل را انتخاب کنید .
۴- دریافت پیام های اطلاع رسانی سرویس اطلاع از هزینه و نمایش مانده حساب ( مستقل از زبان انتخاب شده توسط مشترک ) هیچ هزینه ای برای مسترک در بر ندارد . استفاده از سرویس ” اطلاع از هزینه تماس ” رایگان است و بایت فعال سازی و یا غیر فعال سازی آن نیز هزینه ای از اعتبار مشترک کسی نمی شود .
۵- بر خلاف تاکید چند باره نویسنده محترم ، بر همگان روشن است که ایرانسل زیر نظر شرکت محترم مخابرات ایران نیست و نامهای تجاری ” مخابرات ” و ایرانسل ” از هر نظر با یکدیگر متفاوت هستند .
۶- ایرانسل یکی از پیشتازان حمایت عملی از خط و زیان فارسی در محیط دیجیتال بوده ، به طوری که بدون یک ریال افزایش تعرفه ، تعرفه پیامک های فارسی خود را از ۱۶ خرداد سال ۱۳۸۹ کاهش داده و نرخ پیامک فارسی برای پیامک هایی که حجم غالب آن با فونت فارسی نگاشته شده باشد ( حداکثر ۷۰ درصد کارکتر فارسی در هر پیام ) برای کلیه سیم کارت های دائمی و اعتباری و کلیه پیامک های سیم کارت پیام رسان ، ۱۰۰ ریال محاسبه می شود . ۷-در خصوص موضوع ارسال پیامک خوشامد گویی به خبرنگاران اعزامی به جزیره همیشه ایرانی ابوموسی ، همانطور که بیش از این در اطلاعیه رسمی ایرانسل و از جراید کثیر الانتشار اطلاع رسانی شد ، به علت عدم مجوز نصب آنتن ایرانسل، در آن زمان جزیره همیشه ایرانی ابوموسی فاقد پوشش ایرانسل بوده و این پیامک ها به دلیل پوشش این جزیره از سوی دیگر یکی از اپراتور های اماراتی و توسط این اپراتور به مشترکین ارسال شده بود .
ضمن آنکه در کمتر از یک هفته پس از صدور مجوز لازم و با همکاری کم نظیر فرماندار ، بخشدار ، شهردار و نیروی انتظامی محترم مستقر در جزیره ابوموسی و همینظور شرکت ارتباطات زیر ساخت ، شرکت مخابرات هرمزگان و شرکت های پیمانکار ایرانسل به ایجاد پوشش در این جزیره اقدام شد و جزیره همیشه ایرانی ابوموسی از روز چهارشنبه سوم خرداد ماه تحت پوشش خدمات شبکه تلفن همراه ایرانسل قرار گرفته است به طوری که در حال حاضر مشترکین ایرانسل در این جزیره ، با روشن کردن تلفن همراه خود پیام ” به جزیره همیشه ایرانی ابوموسی خوش آمدید و ایرانسل اقامت خوشی را در این جزیره زیبا برای شما آرزو می کند ” را ازسوی ایرانسل دریافت کنند .
۸- در پایان یادآور می شود که از آن رسانه وزین و نویسنده بی نام محترم این گزارش انتظار می رفت در صورت مواجه با این سوال در خصوص شیوه نگارش مانده اعتبار در پیان های (USSD)  ، بجای ” یک طرفه به قاضی رفتن ” و القای غیر منصفانه و به دور از واقعیت عدم التزام ایرانسل به صیانت از خط و زبان فارسی به خواننده ” با بررسی فنی موضوع ، نظر خواهی از کارشناسان مرتبط و همینظور پرسش از ایرانسل نسبت به تهیه این گزارش اقدام می کرد . 

 روابط عمومی شرکت خدکات ارتباطی ایرانسل

آریا: در پاسخ به این توضیح روابط عمومی محترم ایرانسل ذکر چند نکته ضروری است:
نخست اینکه مسلماً وقتی قرار است از فرد، سازمان و یا شرکتی نقدی صورت گیرد، الزاماً نمی بایست که با فرد و یا ارگان مورد نقد هماهنگی صورت پذیرد. ضمن اینکه مانعی در گسترش روابط با شرکت هایی مثل ایرانسل که در سطح ملی فعالیت می کنند، از صورت خبرگزاری آریا وجود ندارد. این نکته قابل ذکر است که پیامک اکنون به یک رسانه نوپدید تاثیرگذار تبدیل شده اند و متاسفانه توجه شرکت های ارتباطاتی فقط به سود خود، موجود بروز خسران شدیدی شده و عملاً فرهنگ های مضر، ضد ملی و ضد دینی از طریق این پیامک ها گسترش پیدا کرده در حالی که شاهد هیچ حرکتی در جهت هدایت محتوای این پیامک ها بسوی فرهنگ سازی در مسیر پیشرفت، توسعه و ایجاد الگوی اسلامی- ایرانی در همه سطوح نیستیم لذا آریا همچنان رویکردهای مراکز را از موضع مردمی پیگیری را کرده و انتقادهای مردم و چهره های موثر را منتشر خواهد کرد البته از پاسخ های این مراکز از جمله ایرانسل استقبال کرده و آمادگی نشر نظرات آنها را در چارچوب قواعد حرفه ای خبرگزاری آریا داریم.
در عین حال باید گفت انتقادات جدیدی از سوی کارشناسان و افکار عمومی نسبت به نوع عملکرد و کیفیت کارکرد خدماتی این مراکز ارتباطاتی خصوصاً ایرانسل از سوی مخاطبان آریا مطرح شده که به مرور منتشر خواهد شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.