توضیحات وکیل «خاله شادونه» در مورد حادثه خرمدره

ایسنا: متن نمابر ارسالی از سوی داود کرمی که در اختیار قرار گرفته، به شرح زیر است:

«اکنون پنج روز از حادثه تلخ و تاسف‌بار کشته شدن سه تن از کودکان معصوم شهرستان خرمدره و ابهر و مجروح شدن تعدادی دیگر از کودکان شرکت‌کننده در مراسم جشنی که اشک را جایگزین شادی کرد، گذشته است؛ واقعه اندوهناکی که از همان ابتدا در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و بعضا خارجی قرار گرفته و هر کسی از ظن خود بنا بر رسم پیشین که متاسفانه دیگر اکنون نهادینه شده است در خصوص ماجرا و حواشی آن اظهار نظر کرده و قبل از تحقیق و بررسی از سوی مراجع ذی‌ربط، علت حادثه و عاملان احتمالی آن را در رسانه‌های خبری و ملی به اقصی نقاط جهان مخابره کردند.

برنامه‌گذار مراسم جشن در ساعات اولیه واقعه بازداشت شده و خانم ملیکا زارعی (خاله شادونه) نیز که پس از ۴۰ دقیقه از پایان مراسم در مسیر بازگشت به تهران از اتفاق ناگوار حادث شده مطلع شده بود، بر اثر تالمات روحی ناشی از کشته شدن کودکانی که ۱۶ سال از عمر خود را صرف شادی آنها کرده بود، در طول این پنج روز در بستر اندوه قرار گرفته و نیز به دلیل عدم اطلاع از جزئیات اجرایی مراسم که هیچ نقشی در آن نداشته، امکان دفاع از خود را نداشته است.

اطرافیان وی نیز بنا به توصیه و تاکید بنده که در طول عمر حرفه‌ای وکالت، همواره موکلان را از ورود به عرصه رسانه‌ای کردن موضوع پرونده قضایی، منع کرده و خود نیز هرگز در این مسیر نیفتاده و همواره تابع تصمیمات و آرای قضایی بوده و بر نتایج حاصله احترام گذاشته‌ام، از ورود به عرصه اطلاع‌رسانی پرهیز کردند.

متاسفانه آنچه در این چند روز در عرصه رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب گذشت، اطلاع‌رسانی یک‌طرفه و یک‌سویه‌ای بود که نوک پیکان مسئولیت را به سوی برنامه‌گذار مراسم نشانه رفت. او که به دلیل بازداشت، امکان دفاع از خود را نداشته و مجری مراسم نیز بر اساس آنچه که بدان اشاره شد، به عرصه رسانه جهت دفاع از خود و برنامه‌گذار برنامه‌اش ورود پیدا نکرد؛ لذا علی‌رغم اطلاعات غلط و بی‌اساس منتشر شده، عده زیادی در جهت دفاع از هنرمند محبوب خود پرداختند و ضمن تسلی و دلداری، ایشان را به صبر و تحمل دعوت کردند اما برخی از رقبای برنامه محبوب خاله شادونه، حسودانه تلاش کردند در خلاء حضور ایشان و تبلیغات ناجوانمردانه صورت گرفته پای خود را جای برنامه محبوب وی بگذارند و عده‌ای معدود نیز نوک پیکان حمله را به سوی وی نشانه رفتند.

آنچه مرا وادار کرد تا به این سکوت خبری پایان داده و علی‌رغم میل باطنی و از روی اضطرار لب به سخن بگشایم، مطالعه تاسف‌بار مطلبی بود که از سوی فردی در یکی از روزنامه‌های ۲۶ اردیبهشت‌ماه درج شده بود.»

در ادامه توضیحات کرمی با انتقاد از نویسنده مطلب مذکور آمده است: «سرکار خانم ملیکا زارعی از سن ۹ سالگی مجری برنامه کودک بوده و در طول ۱۶ سال مجری‌گری خود، به اندازه‌ای در بین کودکان و حتی والدین آنها محبوب است که کمتر کسی است که از آوازه شهرت وی بی‌خبر باشد. بر این اساس همواره در مناسبت‌های ملی و مذهبی توسط ارگان‌های مختلف انقلابی، دولتی و غیر دولتی از ایشان مثل سایر هنرمندان دیگر جهت برگزاری مراسم دعوت به عمل می‌آید.

از شهرداری تهران گرفته تا نیروی مقاومت بسیج، وزارت کشور، نیروی هوایی، کمیته امداد، نیروی انتظامی، نیروی دریایی، موسسه خیریه محک و … در تهران و شهرستان‌ها از ایشان در طول دوران مجری‌گری‌اش دعوت به عمل آمده است. موسسات فرهنگی و هنری بخش خصوصی نیز از سال ۸۵ تا به حال با حضور ایشان حداقل ۱۰۰ برنامه در شهرستان‌های مختلف کشور برگزار کرده‌اند و با موسسه صدای آریای وطن (برنامه‌گذار جشن خرمدره) نیز حداقل ۳۰ برنامه موفق با حضور خاله شادونه با موفقیت کامل برگزار شده است که برنامه خرمدره نیز در راستای برگزاری جشن‌های مورد اشاره در دستور کار موسسه آریای وطن قرار گرفته و پس از پیگیری‌های لازم و اخذ مجوزهای قانونی از سوی مراجع ذی‌ربط، از خانم ملیکا زارعی برای اجرای برنامه دعوت به عمل آمده و ایشان نیز صرفا مجری برنامه بوده و هیچ نقشی در روند اجرایی برنامه نداشته‌ است.

در راستای اجرای برنامه جشن، حسب اسناد و مدارک موجود، اقدامات زیر از سوی مدیریت شرکت صدای آریای وطن و مراجع مربوطه انجام شده است:

۱- در تاریخ ۹۱/۲/۱۶ بنا به تقاضای شرکت صدای آریای وطن با مدیریت آقای امین تدین برای اجرای برنامه جشن کودک با حضور سرکار خانم ملیکا زارعی (خاله شادونه) مجوز اجرای برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره به شماره ۱۵۷/۹۱/ف صادر شده است.

۲- در تاریخ ۹۱/۲/۱۷ طی نامه شماره ۶۲۳/۱۴/۴۷۲۷ از طرف فرمانداری شهرستان خرمدره (با امضای معاون محترم فرماندار)، تصویر درخواست مدیریت شرکت آریای وطن به انضمام مجوز صادره از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت هماهنگی‌های لازم، به نیروی انتظامی و اداره ورزش و جوانان شهرستان خرمدره ارسال شده است.

۳- در تاریخ ۹۱/۲/۱۷ طی قراردادی فیمابین آقای امین تدین (برنامه‌گذار جشن کودک) و نمایندگی بیمه ایران، سالن محل برگزاری جشن مذکور تا ظرفیت ۳۵۰۰ نفر برای پرداخت خسارات جانی، منعقد شده است.

۴- در تاریخ ۹۱/۲/۲۰ مبلغ ۴ میلیون ریال، جهت برقراری نظم و امنیت مراسم، طی یک فقره فیش به شماره ۵۸۴۷۹ به حساب فرماندهی انتظامی شهرستان خرمدره در موسسه مالی، اعتباری قوامین واریز شده است.

۵- النهایه در تاریخ ۹۱/۲/۲۱ طی نامه شماره ۷۰۹/۲۳/۴۷۲۷ (دومین نامه) از سوی فرمانداری شهرستان خرمدره (با امضای معاون محترم فرماندار) خطاب به اداره ورزش و جوانان شهرستان خرمدره، اجرای برنامه جنگ شادی از نظر فرماندار مذکور بلامانع اعلام شده است.

۶- تعداد ۲۷۵۰ فقره بلیط، توسط مراکز فروش اعلام شده از سوی شرکت صدای آریای وطن به فروش رسیده، تعداد ۲۰۰ فقره نیز در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری خرمدره جهت میهمانان اداری قرار گرفته که با جمع آمارهای مذکور حدود ۲۹۵۰ فقره بلیط (تقریبا معادل ظرفیت اسمی سالن مراسم) در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفته است.

اکنون پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خرمدره تشکیل شده که با تلاش شبانه‌روزی ماموران محترم آگاهی شهرستان و استان و بنا به اطمینانی که به دستگاه محترم قضایی و نیز عوامل محترم قضایی استان اعم از رییس کل محترم دادگستری استان، رییس محترم دادگستری شهرستان خرمدره، دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان و بازپرس محترم پرونده وجود دارد، یقین داریم که مسیر پرونده در مجرای قانونی قرار گرفته و با استفاده از اسناد و مدارک موجود در پرونده و با به‌کارگیری کارشناسان زبده در این خصوص، مسببین اصلی حادثه شناسایی و برخورد قانونی لازم با آنها صورت خواهد گرفت لذا از اظهار نظر در خصوص علت حادثه تا اعلام نظر مراجع ذی‌ربط پرهیز می‌کنم.

از مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به خاطر موضع خوبی که در جهت آزادی موکل از بازداشت گرفتند، نهایت سپاسگزاری را داشته و امیدواریم مسئولان سیاسی شهرستان و استان نیز با مواضع قانونی توام با تدبیر و پرهیز از پیش‌داوری عجولانه در جهت از بین بردن التهاب رسانه‌ای کاذبی که به صورت یک‌طرفه علیه برگزارکنندگان مراسم جشن به وجود آمده است، تلاش کنند.

از خداوند متعال برای بازماندگان کودکان معصوم درگذشته در جهت تحمل مصیبت عظیم وارد شده بر‌ آنها، صبر و برای تاریخ‌نویسان واقعه نیز اندکی انصاف و پرهیز از غرض‌ورزی و پیش‌داوری را مسئلت دارم.»

جوان آنلاین – آخرین عناوین اجتماعی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.