توضیح زاکانی در مورد علت غیبت‌هایش درمجلس

ایسنا: علی‌رضا زاکانی، به تذکر روح‌الله حسینیان واکنش نشان داد و نسبت به غیبت‌هایش در جلسات علنی توضیح داد.

این نماینده‌ی مردم تهران به استناد به ماده ۷۷ آیین‌نامه‌ی داخلی متذکر شد:حسینیان در ابتدای جلسه صبح امروز مباحثی را خطاب به بنده بیان کرد که نمی‌دانم چقدر محل بیان آیین‌نامه‌ای این مطالب با تشکیک روبرو است.

 

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در توضیح دلایل عدم حضورش در جلسات علنی مجلس گفت: ای کاش آقای حسینیان قبل از بیان چنین موضوعی در صحن علنی مجلس دلایل عدم حضور بنده را از خودم می‌پرسید. بنده نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی، مسئول اجرایی و مسئول کمیته اقتصادی کمیسیون هستم که بیشترین مراجعه و بیشترین شکایات مردمی به این کمیسیون می‌رسد.

 

وی افزود: به دلیل حجم انبوه کاری این کمیسیون و مراجعات و شکایات فراوان مردم به آن رئیس کمیسیون با موافقت هیات رئیسه به بنده ماموریت رسیدگی به این کار بزرگ را محول کردند.

 

زاکانی افزود: از سال گذشته ۷۳ موضوع در اولویت کاری کمیسیون قرار گرفته است که جهت پیشگیری و هماهنگی در کشور در حال دنبال شدن است.

 

وی تاکید کرد: زیر ساختهای کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی پس از ۱۵ سال و به همت اعضای این کمیسیون تغییر کرد.در پایان دوره‌ی هشتم مجلس با انباشت پرونده‌ها روبرو هستیم این موضوع امکانی را به وجود آورده است تا بتوانیم اقدامات شایسته‌ای را در کمیسیون اصل ۹۰ سامان دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد:‌ از دوستان می‌خواهم مروت را در بیان سخنانشان رعایت کرده و ظلم نکنند. شان بنده و مجلس را بالاتر از آن می‌دانم که وقتم را صرف پاسخ به برخی سخنانی کنم که آقای حسینیان در جلسه صبح مطرح کرد.

 

باهنر در پاسخ به تذکر زاکانی گفت‌: بنده به عنوان معاون نظارت مجلس شاهد اقدامات ایشان هستم و عدم حضور ایشان با موافقت هیات رئیسه مجلس انجام شده است.

 

در حین سخنان رئیس جلسه، روح الله حسینیان با فریادهای مکرر خطاب به باهنر گفت: آقا دروغ نگویید، چرا دروغ می‌گویید.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.