توضیحات دانشگاه پیام نور درباره «عدم پذیرش بدون آزمون دانشجویان نخبه»

۳۰ آبان ،

290-1.jpg

رییس دانشگاه پیام نور در پاسخ به بعضی انتقادات در خصوص عدم اجرای طرح پذیرش بدون آزمون نخبگان در دانشگاه پیام‌نور، گفت: پذیرش این دسته از دانشجویان نیازمند سالانه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان بودجه است که تامین آن در دانشگاه پیام نور امکان‌پذیر نیست.

دکتر حسن زیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا، اظهار کرد: برای تامین بودجه پذیرش نخبگان در دانشگاه، ردیف بودجه جداگانه‌ای تعبیه نشده است، بنابراین نمی‌توان از محل شهریه دانشجویان دیگر بودجه‌ای را به پذیرش دانشجویان نخبه اختصاص داد.

وی با انتقاد از نگارش بعضی از آیین‌نامه‌ها جهت پذیرش دانشجویان بدون لحاظ اعتبارات لازم، گفت: در دانشگاه‌های دولتی اعتبارات را دولت ارائه می‌کند، اما در دانشگاهی همانند دانشگاه پیام‌نور که بخشی از بها‌های آن از طریق شهریه دانشجویان تامین می‌شود، باید برای پذیرش دانشجو بر اساس بعضی آیین‌نامه، بودجه‌ای جداگانه در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه در بحث پذیرش دانشجوی نخبه، حتی اگر بخواهیم نفرات اول دانشگاه پیام نور را در مقاطع بالاتر پذیرش کنیم، سالانه حدود ۲۴۰ نفر را باید تحت پوشش قرار دهیم که این میزان نیازمند بودجه‌ای یک میلیارد تومانی است.

رییس دانشگاه پیام نور در ادامه گفت: همچنین پذیرش دانشجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز سالانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای دانشگاه بها خواهد شد که این بودجه سال قبل به ما ارائه نشد.

زیاری اضافه کرد: در بحث دانشجویان ایثارگر نیز برای اینکه بتوانیم آنها را پذیرش کنیم، نیازمند ردیف جداگانه هستیم و نمی‌توانیم از شهریه دیگر دانشجویان بها آنها را پرداخت کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.