توضیحات دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درخصوص رفع فیلتر CNN

اردیبهشت ۱۴۰۳

در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مطرح شد

خرم آبادی توضیحاتی را در خصوص انتشار یافتن بعضی خبرها مبنی بر رفع فیلتر دامنه اصلی خبرگزاری CNN ارائه کرد.

قاضی عبدالصمد خرم آبادی در گفتگو با خبرنگار حقوقی و قضایی باشگاه خبرنگاران گفت: رفع فیلتر دامنه اصلی پایگاه اینترنتی خبرگزاری CNN و بعضی خبرگزاری‌های خارجی در راستای اجرای مصوبه شصت و دومین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در تاریخ ۱۹/تیر/ صورت پذیرفته است.

وی در ادامه افزود: براساس این مصوبه مقرر شد دامنه اصلی این پایگاه اینترنتیها رفع فیلتر شده و به جای صفحات دارای محتوای مجرمانه این پایگاه اینترنتی‌ها فیلتر شود.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: با توجه به اینکه شناسایی صفحات دارای محتوای مجرمانه این پایگاه اینترنتی‌ها نیاز به صرف وقت داشت، این دستور کارگروه در مورد پایگاه اینترنتی CNN در تاریخ ۵/مرداد/۹۲ اجرا شد و به این ترتیب رفع فیلتر دامنه اصلی CNN قبل از روی کار آمدن دولت آقای روحانی انجام شده است.

وی در پایان افزود: بعضی خبرگزاری‌ها و پایگاه اینترنتی‌های داخلی عنوان کرده اند، پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز نیز طی چند روز قبل رفع فیلتر شده است، در حالی که رفع فیلتر دامنه اصلی این خبرگزاری در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۸۹ رفع فیلتر شده و بعضی از نشانی‌های صفحات مجرمانه این پایگاه اینترنتی نیز که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران مجرمانه تشخیص داده شده اند، در حال حاضر فیلتر می باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.