توضیحات رییس مجمع واردات دربارهٔ بیانیه اخیر سامسونگ

۰۷اردیبهشت،

barkhordar.jpg

در حالی که کارخانه سامسونگ استفاده از خدمات نرم افزاری خود برای کاربران ایرانی را متوقف اعلام کرده‌ است، رییس مجمع واردات همچنان از ادامه واردات گوشی‌های این برند خبر می‌دهد.

محمدحسین برخوردار، رییس مجمع واردات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ زمزمه‌های تحریم واردات گوشی‌های تلفن همراه سامسونگ به ایران، اظهار کرد: قرار نیست واردات گوشی‌های تلفن همراه متوقف شود. فقط واردات نرم افزارهایی که مبداء طراحی آن‌ها اروپا و آمریکا بوده است متوقف می‌شود.

وی ادامه داد: البته این تحریم‌ها بسیار محتاطانه انجام می‌شود ولی به زودی تحریم واردات نرم افزارهای گوشی‌های تلفن همراه سامسونگ انجام می‌شود.

برخوردار با بیان این‌که واردات گوشی‌های سامسونگ همچنان ادامه دارد گفت: هر چند نرم افزارها تحریم‌ها می‌شود ولی واردات گوشی‌های تلفن همراه همانند سابق انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، بعضی از کاربران ایرانی سامسونگ از سوی این کارخانه ایمیلی دریافت کرده‌اند که به آن‌ها اعلام کرده در روز ۲۲ می ۲۰۲۲ (اول خرداد ۹۲) خدمات اپلیکیشنی خود را برای کاربران ایرانی متوقف خواهد کرد.

سامسونگ در این ایمیل سبب کار خود را بعضی موانع حقوقی نامیده است و پیشنهاد کرده تا آن زمان تمام بروزرسانی‌ها برای برنامه‌های خود را انجام دهید زیرا از آن پس فروشگاه سامسونگ اپس برای کاربران ایرانی بسته خواهد شد.

بنابر این گزارش، نمایندگی های سامسونگ در ایران در آخرین روزهای هفته قبل ایمیلی از این شرکت دریافت کرده اند که در قالب آن این موضوع به آنها اعلام شده است.

در ایمیل ارسالی، شرکت سامسونگ سبب رفتار را محدودیت‌های قانونی اعلام کرده است.

تحریم نرم‌افزاری سامسونگ برای ایرانیان

در همین رابطه مدیر خدمات امرداد همراه به ایسنا گفت: فروش برنامه های آنلاین گوشی های موبایل سامسونگ از اول خردادماه به مشتریان ایرانی ممنوع شد.

ضرابی خاطرنشان کرد: براساس ایمیلی که از شرکت سامسونگ دریافت شده است؛ از تاریخ یکم خرداد (۲۲ماه مه ) سال جاری مشتریان ایرانی به فروشگاههای آنلاین برنامه‌های موبایل دسترسی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: با این اقدام، فروش محصولات سامسونگ در ایران کاهش پیدا می کند. در واقع از دست دادن بازار سامسونگ در ایران ممکن است سبب ضرر برای این شرکت بزرگ باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.