توضیحات ناشر کتاب فرهنگ‌فر درباره تاخیر در چاپ آن

اعظم کیان افراز مدیر انتشارات افراز درباره دلیل تاخیر در چاپ کتاب «سر کوچه شصتم» اثر حسن فرهنگ‌فر که این نویسنده از عدم اننتشار آن با وجود اخذ مجوز گلایه کرده بود، به خبرنگار مهر گفت: آقای فرهنگ‌فر مایل بود این کتاب در آستانه شصت سالگی او منتشر شود اما وقتی مجوزش آمد (اواخر سال ۹۰) که دیگر دیر شده بود و از این زمان (تولد نویسنده) گذشته بود.

کیان افراز اضافه کرد: این در حالی بود که آقای فرهنگ‌فر تاکید داشت اگر از این زمان بگذرد، دیگر چاپ کتاب لطفی ندارد.

وی افزود: البته کتاب «سر کوچه شصتم» حاوی داستان‌های مینی مال است که ما تا کنون از این داستان‌ها چاپ نکرده‌ایم.

مدیر نشر افراز همچنین به مشکلات موجود برای چاپ کتاب از جمله گرانی کاغذ اشاره کرد و گفت: به نظرم در وضعیت بغرنج کنونی که چاپ کتاب با دشواری‌های زیادی رو به رو است، نویسنده‌ها، مترجمان و پدیدآورندگان کتاب از یک سو و ناشران از سوی دیگر، باید بیش از پیش همدیگر را درک کنند.

کیان افراز در توضیح بیشتر این نکته یادآور شد: من به عنوان یک ناشر الان بیش از ۱۰ کتاب پایه‌ای دارم که همه کارهای پیش از چاپ آنها انجام شده و مجوز هم دارند، زینک هم شده‌اند، ولی با افزایش شدید قیمت کاغذ، واقعاً نمی‌توان نسبت به بازگشت سرمایه چندان امیدوار بود و فعلاً امکان انتشارشان را ندریم.

مدیر انتشارات افراز در عین حال ابراز امیدواری کرد با بهبودی فضای نشر و تعدیل قیمت کاغذ، این کتاب (سر کوچه شصتم) و دیگر کتاب‌های آماده چاپش را منتشر کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.