توضیحات هواپیمایی ساها دربارهٔ “زمین‌گیر ” شدن هواپیماها

۰۵اردیبهشت،

شرکت هواپیمایی ساها در پی انتشار یافتن خبرهایی مبنی بر توقف فعالیت این شرکت به سبب بالابودن سن ناوگان که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا متن کامل این توضیحات که با امضای خلبان دکتر والی اویسی، مدیرعامل هواپیمایی ساها ارسال شده به شرح زیر است:

“۱- شرکت هواپیمایی ساها (سرویس ارتباط هوایی ایران) در سال ۱۳۶۸ برابر اوامر واجب الاطاعه مقام عظمای ولایت و براساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی با اهداف ذیل تشکیل و هر گونه اقدامی در جهت انحلال و یا تضعیف آن جای سوال است.

الف: کمک به ناوگان هوایی کشور در حمل و نقل داخل و خارج از کشور

ب- کمک به پرسنل نیروهای مسلح در امر ترابری بار و مسافر اعم از شاغل و بازنشسته و مستمری بگیران درجهت رفاه آنان

پ- کمک در امر بازسازی کشور و برقراری سرویس‌های ترابری در مناطق محروم کشور

توضیح این‌که برابر ماده ۶ اسا‌س‌نامه این هواپیمایی که مصوب مقام معظم رهبری است، مدت فعالیت ساها نامحدود قید شده است.

۲- برخلاف خبرها منتشره هواپیماهایی ساها لغو امتیاز نشده و صرفا هواپیماهای مورد اشاره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به سبب قدمت هواپیماها و نداشتن مستندات و مدارک مطابق روز از کارخانه و کشور تولیدکننده برای نگهداری و تعمیرات هواپیما که تهیه و تامین آن‌ها به سبب تحریم با مشکل مواجه است فعلا زمین‌گیر شده است.

۳- هواپیماهای مورد بحث دارای کمترین کارکرد (Cycle) و ساعت پرواز در بین هواپیماهای موجود در ایران است و به عبارتی از نظر کارکرد و ساعات پرواز (Cycle) از جمله جوان‌ترین هواپیماهای موجود در کشورند ولی از نظر عمر تقویمی قدیمی می باشند و این درحالی است که برابر فرمایشت مقام معظم رهبری زمانی که عمر قانونی قطعه‌ای به پایان می‌رسد عمر انقلابی آن‌ها آغاز می‌شود.

۴- هواپیمایی ساها پس از هواپیمایی ایران ایر دومین سرویس هواپیمایی مسافری تاسیس یافته در ایران با قدمت ۲۲ ساله یکی از معدود شرکت‌های هواپیمایی در ایران است که دارای ثبت جهانی است.

۵- برخلاف خبر آن خبرگزاری محترم هواپیماهای بویینگ ۷۰۷ توسط کارخانه سازنده دو منظوره طراحی شده و از ابتدای فعالیت ساها فقط به صورت مسافری مورد استفاده قرار گرفته است.

۶- از همین نوع هواپیما از سال‌های قبل و همچنین در حال حاضر به سبب ایمنی بالا و مطمئن بودن، در امر ترابری بالاترین رده‌ها و مقامات کشوری استفاده می‌شود در صورتی که از نظر قدمت تولید با هواپیماهای ساها یکسان است و همچنین تا چند سال قبل اکثر هواپیماهای VIP جهانی حتی کشور سازنده از نوع این هواپیماها بوده است.

شایان ذکر این‌که تعدادی کارشناسان بویینگ از کشور سازنده سالیانه چندین بار به ایران مراجعه تا با این هواپیماها به مقاصد داخلی مسافرت کنند.”

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.