توضیحات وزیر اطلاعات درباره دستگیری سرکرده گروهک تروریستی «تندر»

وزیر اطلاعات با تاکید بر این‌که «تندر» خشن‌ترین جریان در میان جریانات سلطنت‌طلب بود، اظهار کرد: آدمی که جای خود را در طبقه ششم FBI می‌دانست، امروز در چنگ سربازان گمنام امام زمان(عج) در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات در برنامه‌ای تلویزیونی به بیان جزئیاتی از دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی “تندر” توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) پرداخت و گفت: در بین جریانات سلطنت‌طلب که اغلب با بیانیه‌ها و یک‌سری شعارها خود را اثبات می‌کنند، جریان سلطنت‌طلبی جمشید شارمهد از معدود جریانات و به نوعی تنها جریان بسیار خشن بود.

وی با تاکید بر این‌که جریان جمشید شارمهد خشن‌ترین جریان در میان جریانات سلطنت‌طلب بود، اظهار کرد: او به دنبال این بود که با عملیات تروریستی خود را اثبات کند کما این‌که در حسینیه سیدالشهداء(ع) شیراز در برنامه “رهپویان وصال” آن جنایت ددمنشانه را مرتکب شد که به شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان مان منجر شد.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: شارمهد به دنبال آن بود تا با عملیات‌های مختلف خود را اثبات کند و در مجموع  ۲۷ اقدام تروریستی داشتند که با همت، هوشیاری و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) همه آنها خنثی شدند؛ در واقع می‌توان گفت تروریست‌ترین جریان سلطنت‌طلبی، جریان انجمن پادشاهی ایران شارمهد معروف به تندر است.

علوی درباره علت انکار خبر دستگیری شارمهد از سوی برخی کشورهای خارجی، اظهار کرد: علت این‌که آنها منکر می‌شدند این بود که می‌دانستند جمشید شارمهد مورد حمایت جدی دو سرویس امنیتی آمریکا و اسرائیل است و بعید می‌دانستند که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران بتواند از پوشش حمایتی این دو سرویس عبور کند و این کار را در یک برنامه پیچیده هدایت کند و شارمهد را در داخل ایران در اختیار بگیرند؛ این در حالی است که همچنان باور بسیاری که منکر دستگیری شارمهد می‌شدند بر این نیست که او در ایران دستگیر شده است، بلکه خیال می‌کنند که ایشان در خارج از کشور حضور دارد و تصاویر مربوط به خارج از کشور است. در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که دستگیری سرکرده گروه تروریستی تندر اولین عملیات بسیار پیچیده وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ضربه به معاندین نیست، گفت: قبلاً هم از این اتفاقات زیادی داشتیم از جمله دستگیری ریگی که همه آنها قابل ذکر نیست.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: آنچه در ماجرای دستگیری آقای شارمهد اهمیت دارد این است که هم این‌ها در تکیه بر آمریکا و رژیم صهیونیستی اشتباه کردند و هم آن‌ها مرتکب اشتباه شدند؛ این‌ها اشتباه کردند که فکر کردند آمریکا و رژیم صهیونیستی پای‌شان می‌ایستند، در حالی که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی تنها زمانی از این‌ها استفاده می‌کنند که برای آنها نفعی داشته باشند و زمانی‌که نفعی برای‌شان نداشته باشند مانند دستمال کاغذی آن‌ها را در سطل زباله می‌اندازند.

علوی ادامه‌ داد: از آن طرف نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی اشتباه کردند که فکر کردند این‌ها عددی هستند و می‌توانند در برابر جمهوری اسلامی ایران منشأ اثر باشند و اقدامی بکنند؛ غافل از این‌که به فرض توانستند یک مورد اقدام تروریستی انجام دادند، اما اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) بر آنها سیطره پیدا می‌کنند و به موقع به آنها ضربه وارد می‌کنند؛ اتفاقی که درباره آقای جمشید شارمهد، به لطف خدا انجام شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای دستگیری شارمهد از طریق پلیس اینترپل نیز اقداماتی انجام شده بود؟ اظهار کرد: قبلاً با توجه به جنایتی که جمشید شارمهد و مجموعه او در شیراز مرتکب شدند از طریق اینترپل او را تحت تعقیب قرار دادیم و وانتد {تحت پیگرد یا حکم جلب وی را} نیز داشتیم. اما ایشان با نام واقعی خود به همه کشورهای مختلف رفت‌وآمد می‌کرد و کسی مانع او نمی‌شد که این دقیقاً نشان‌دهنده پوچی شعار مبارزه با تروریسم آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان اروپایی‌شان است.

وزیر اطلاعات با بیان این‌که «آمریکا و همپیمانان اروپایی‌اش می‌دانستند که شارمهد مرتکب چه جنایتی شده، اما مطلقاً متعرض او نمی‌شدند»، افزود: کما این‌که محمدرضا کلاهی عامل جنایت هفت تیر و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره)، ۳۰ سال در هلند مهد حقوق بشر با هویت جعلی زندگی می‌کرد؛ مردم هلند نمی‌دانستند او تروریست است اما سرویس‌های اطلاعاتی آنها می‌دانستند که این آدم تروریست و چه اقداماتی در ایران انجام داده است. او ۳۰ سال با هویت جعلی در هلند زندگی می‌کرد تا این‌که به طور مرموزی از پا درآمد و کشته شد.

وزیر اطلاعات گفت: درباره جمشید شارمهد نیز شرایط به همین‌گونه است؛ کشور ها می‌دانستند که این آدم در شیراز مرتکب جنایتی شده است با وجود این‌که پلیس بین الملل مامور به دستگیری بود، ولی کاری با او نداشت که این نشان‌دهنده پوچی شعارهای غربی ها در مبارزه با تروریسم است.

علوی درباره ارزش عملیات دستگیری شارمهد نیز خاطرنشان کرد: ارزش این عملیات در این است که زمانی افراد از طریق تماس تلفنی او را تهدید به بازداشت کرده بودند اما او گفته بود که جای من در طبقه ششم ساختمان سرویس اطلاعاتی داخلی آمریکا FBI است؛ به این معنا که هرگز نمی‌توانید من را دستگیر کنید. آدمی که جای خود را در طبقه ششم FBI می‌دانست امروز در چنگ سربازان گمنام امام زمان (عج) در جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که جایگاه و وزن شارمهد در میان جریانات معاند جمهوری اسلامی ایران چقدر است؟ با تاکید بر این‌که اصلاً جریان‌های معاند چه وزنی دارند که بخواهیم جایگاه و وزن شارمهد را در میان آن ها بررسی کنیم؟!، اظهار کرد: همه آنها در برابر عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی عددی نیستند و شارمهد نیز در میان آن صفرها، یک صفر است؛ آنها خودشان خیال می‌کنند کسی هستند و دشمنان جمهوری اسلامی را هم به اشتباه انداخته‌اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.