توضیحات وزیر دفاع درباره جزئیات عملیات ترور شهید «فخری زاده»

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بیان جزئیاتی از عملیات ترور شهید محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه پرداخت.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به جرئیات عملیات ترور شهید محسن فخری زاده گفت: شهید فخری زاده امروز در یک سفر در اطراف تهران مورد هدف یک عملیات تروریستی قرار گرفتند و تیم حفاظت ایشان در این عملیات درگیر شدند و متاسفانه ایشان و دونفر از همراهان زخمی شدند و به بیمارستان منتقل شدند اما متاسفانه کار تیم پزشکی به نتیجه نرسید و آقای فخری زاده به شهادت رسیدند.

وی افزود: بر اساس گزارشاتی که از تیم همراه ایشان در صحنه داریم ابتدا خودروی حامل ایشان مورد هدف تیراندازی قرار می‌گیرد و بعد از لحظاتی خودروی نیسان حامل مواد منفجره در نزدیکی ایشان منفجر می‌شود و همزمان نیز تیراندازی انجام می‌شود؛ در نهایت مجموع جراحات وارده باعث شهادت می‌شود.

وزر دفاع درباره علت انتخاب فخری زاده به عنوان هدف ترور تروریست‌ها اظهار کرد: ایشان معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی کشور بودند و دارای یک وجهه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری‌های دفاعی کشور هستند؛ شاگردان بسیار زیادی را تربیت کردند و پرورش دادند، کارهای ایشان در حوزه دفاعی بزرگ و پر ثمر است.

امیر حاتمی ادامه داد: ایشان در صحنه مقابله با کرونا نیر از پیشگامان بود و مجموعه تحت مدیریت ایشان در تولید کیت تشخیص کرونا فعالیت داشت. ایشان یک عنصر موثر در نوآوری های دفاعی بود و دشمن نیز  هرجا که برای ملت عزیز ایران یک گام موثر و بلند برداشته شود را مورد هدف قرار می‌دهد؛ حوزه ی دفاع به عنوان یک حوزه کاملا موثر برای مردم ایران همواره مورد نظر و تهاجم دشمن است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.