توضیحات وکیل خاله شادونه درباره اتفاقات خرمدره/ همه سازمان های دولتی از اجرای برنامه با خبر بودند

به گزارش خبرآنلاین؛ او همچنین توضیحی درباره اتفاقاتی که در این برنامه افتاده است داده. در متن نامه کرمی آمده؛

اکنون ۵ روز از حادثه تلخ و تاسف بار کشته شدن ۳ تن از کودکان معصوم شهرستان خرمدره و ابهر و مجروح شدن تعدادی دیگر از کودکان شرکت کننده در مراسم جشنی که اشک را جایگزین شادی کرد ، گذشته است . واقعه اندوهناکی که از همان ابتدا در صدر اخبار رسانه های داخلی و بعضا خارجی قرار گرفته و هر کسی از ظن خود بنا بر رسم پیشین که متاسفانه دیگر اکنون نهادینه شده است در خصوص ماجرا و حواشی آن اظهار نظر کرده و قبل از تحقیق و بررسی از سوی مراجع زیربط ، علت حادثه و عاملان احتمالی آنرا در رسانه های خبری و ملی به اقصی نقاط جهان مخابره کردند.
برنامه گذار مراسم جشن در ساعات اولیه واقعه بازداشت گردیده و مجری ( سرکار خانم ملیکا زارعی ) آن نیز که پس از۴۰ دقیقه از پایان مراسم در مسیر راه بازگشت به تهران از اتفاق ناگوار حادث شده مطلع شده بود ، بر اثر تالمات روحی ناشی از کشته شدن کودکانیکه ۱۶ سال از عمر خود را صرف شادی آنها کرده ،در طول این ۵ روز در بستراندوه قرارگرفته ونیز بدلیل عدم اطلاع از جزئیات اجرائی مراسم که هیچ نقشی در آن نداشته است ، امکان دفاع از خود را نداشته واطرافیان وی نیز بنا به توصیه و تاکید بنده که در طول عمر حرفه ای وکالت ، همواره موکلین را از ورود به عرصه رسانه ای کردن موضوع پرونده قضایی ، منع نموده و خود نیز هرگز در این مسیر نیفتاده وهمواره تابع تصمیمات و آراء قضائی بوده و بر نتایج حاصله احترام گذاشته ام ، از ورود به عرصه اطلاع رسانی پرهیز نمودند.
اما متاسفانه آنچه در این چند روز در عرصه رسانه های مکتوب و غیر مکتوب گذشت ، اطلاع رسانی یکطرفه و یکسویه ای بود که نوک پیکان مسئولیت را به سوی برنامه گذار مراسم نشانه رفت ، وی که بدلیل بازداشت ، امکان دفاع از خود را نداشته و مجری مراسم نیز براساس آنچه در بالا اشاره شد ، به عرصه رسانه جهت دفاع از خود و برنامه گذار برنامه اش ورود پیدا نکرد ، لذا علیرغم اطلاعات غلط و بی اساس منتشر شده ، عده زیادی در جهت دفاع از هنرمند محبوب خود پرداختند و ضمن تسلی و دلداری ، ایشان را به صبر و تحمل دعوت کردند ، اما برخی از رقبای برنامه محبوب خاله شادونه ، حسودانه تلاش کردند در خلاء حضور ایشان و تبلیغات ناجوانمردانه صورت گرفته ، پای خود را جای برنامه محبوب وی بگذارند و عده ای معدود نیز نوک پیکان حمله را به سوی وی نشانه رفتند.
اما آنچه مرا وادار کرد تا به این سکوت خبری پایان داده و علیرغم میل باطنی و از روی اضطرار لب به سخن بگشایم ، مطالعه تاسف بار مطلبی بود که از سوی یک به اصطلاح تاریخ نگار در یکی از روزنامه های ۲۶ اردیبهشت درج شده بود .همواره شنیده ایم مرض هر تحقیقی پیشداوری ، غرض ورزی و یا جانبداری است و برای من عجیب بود که یک به اصطلاح تاریخ نگار مدعی اینچنین بیرحمانه و غرض ورزانه از برخی عبارات و کلمات که در شان حتی یک دانشجوی ترم اول تاریخ نیز نیست ، عیار انصاف خود را در عرصه تاریخ نگاری به محک بگذارد.
اینجا دیگر سکوت ، همدستی برای کشتن حقیقت بوده و تقویت جبهه مغرضان وکینه توزان.لذا بر آن شدم بر اساس اسناد و مدارکی که از روند برگزاری مراسم موجود است و تصاویر آنها در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته است ، اطلاعات مستندی در اختیار مشتاقان حقیقت قرار دهم تا بیش از این با جلوگیری از رسانه ای کردن اسناد مربوط به حادثه ، موجبات ظلمی که بر موکلین میرود را فراهم ننمایم.
سرکار خانم ملیکا زارعی از سن ۹ سالگی مجری برنامه کودک بوده و در طول ۱۶ سال مجریگری خود ، به اندازه ای در بین کودکان و حتی والدین آنها محبوب است که کمتر کسی است که از آوازه شهرت وی بی خبر باشد ، بر این اساس همواره در مناسبت های ملی و مذهبی توسط ارگانهای مختلف انقلابی ، دولتی و غیر دولتی از ایشان مثل سایر هنر مندان دیگر جهت برگزاری مراسمات دعوت بعمل می آید .
از شهرداری تهران گرفته تا نیروی مقاومت بسیج ، وزارت کشور ، نیروی هوایی ، کمیته امداد ، نیروی انتظامی ،نیروی دریایی ،موسسه خیریه محک و…..در تهران وشهرستانها از ایشان در طول دوران مجری گری اش دعوت بعمل آمده است .
موسسات فرهنگی و هنری بخش خصوصی نیز از سال ۸۵ تا حال با حضور ایشان حداقل ۱۰۰ برنامه در شهرستانهای مختلف کشور برگزار نموده اند و با موسسه صدای آریای وطن ( برنامه گذار جشن خرمدره ) نیز حداقل ۳۰ برنامه موفق با حضور خاله شادونه با موفقیت کامل برگزار شده است که برنامه خرمدره نیز در راستای برگزاری جشنهایی مورد اشاره در دستور کار موسسه آریای وطن قرار گرفته و پس از پیگیریهای لازم و اخذ مجوزهای قانونی از سوی مراجع زیربط ، از ایشان ( خانم ملیکا زارعی ) برای اجرای برنامه دعوت بعمل آمده و ایشان نیز صرفا مجری برنامه بوده و هیچ نقشی در روند اجرایی برنامه نداشته اند.
در راستای اجرای برنامه جشن ، حسب اسناد و مدارک موجود ،اقدامات زیر از سوی مدیریت شرکت صدای آریای وطن و مراجع مربوطه انجام شده است.
۱- در تاریخ ۱۶/۲/۹۱ بنا به تقاضای شرکت صدای آریای وطن با مدیریت آقای امین تدین برای اجرای برنامه جشن کودک با حضور سرکار خانم ملیکا زارعی ( خاله شادونه ) مجوز اجرای برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرمدره به شماره ۱۵۷/۹۱/ف صادر گردیده است.
۲- در تاریخ ۱۷/۲/۹۱طی نامه شماره ۶۲۳/۱۴/۴۷۲۷ از طرف فرمانداری شهرستان خرمدره ( با امضای معاون محترم فرماندار ) ، تصویر درخواست مدیریت شرکت آریای وطن به انضمام مجوز صادره از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت هماهنگی های لازم ، به نیروی انتظامی واداره ورزش و جوانان شهرستان خرمدره ارسال گردیده است .
۳- در تاریخ ۱۷/۲/۹۱ طی قراردادی فیمابین آقای امین تدین ( برنامه گذار جشن کودک ) و نمایندگی بیمه ایران ، سالن محل برگزاری جشن مذکور ، تا ظرفیت ۳۵۰۰ نفر ، برای پرداخت خسارات جانی ، منعقد گردیده است .
۴- در تاریخ ۲۰/۲/۹۱ مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۴ ریال ، جهت برقرای نظم و امنیت مراسم ، طی یکفقره فیش به شماره ۵۸۴۷۹ به حساب فرماندهی انتظامی شهرستان خرمدره در موسسه مالی ، اعتباری قوامین واریز گردیده است.
۵- النهایه در تاریخ ۲۱/۲/۹۱ طی نامه شماره ۷۰۹/۲۳/۴۷۲۷ ( دومین نامه ) از سوی فرمانداری شهرستان خرمدره ( با امضای معاون محترم فرماندار ) خطاب به اداره ورزش و جوانان شهرستان خرمدره ، اجرای برنامه جنگ شادی از نظر فرمانداری مذکور بلامانع اعلام گردیده است .
۶- تعداد ۲۷۵۰ فقره بلیط ، توسط مراکز فروش اعلام شده از سوی شرکت صدای آریای وطن به فروش رسیده ، تعداد ۲۰۰ فقره نیز در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری خرمدره جهت مهمانان اداری قرارگرفته ، که با جمع آمارهای مذکور حدود ۲۹۵۰ فقره بلیط ( تقریبا معادل ظرفیت اسمی سالن مراسم ) در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است.

• اکنون پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خرمدره تشکیل شده که با تلاش شبانه روزی ماموران محترم آگاهی شهرستان و استان و بنا به اطمینانی که به دستگاه محترم قضایی و نیز عوامل محترم قضایی استان اعم از رئیس کل محترم دادگستری استان ، رئیس محترم دادگستری شهرستان خرمدره ، دادستان محترم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان و بازپرس محترم پرونده وجود دارد ، یقین داریم که مسیر پرونده در مجرای قانونی قرار گرفته وبا استفاده از اسناد و مدارک موجود در پرونده وبا بکار گیری کارشناسان زبده در این خصوص ،مسببین اصلی حادثه شناسایی وبرخورد قانونی لازم با آنها صورت خواهد گرفت لذا از اظهار نظر در خصوص علت حادثه تا اعلام نظر مراجع زیربط پرهیز مینمایم .
• از مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به خاطر موضع خوبی که در جهت آزادی موکل از بازداشت گرفتند ، نهایت سپاسگذاری را داشته وامیدواریم مسئولان سیاسی شهرستان و استان نیز با مواضع قانونی توام با تدبیر و پرهیز از پیشداوری عجولانه در جهت از بین بردن التهاب رسانه ای کاذبی که بصورت یکطرفه بر علیه برگزارکنندگان مراسم جشن بوجود آمده است ، تلاش نمایند.
• از خداوند متعال برای بازماندگان کودکان معصوم در گذشته ، در جهت تحمل مصیبت عظیم وارد شده بر آنها ، صبر و برای تاریخ نویسان واقعه نیز اندکی انصاف و پرهیز از غرض ورزی و پیشداوری مسئلت دارم .

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.