توضیح آبفا برای نشست زمین در خیابان ولیعصر

توضیح آبفا برای نشست زمین در خیابان ولیعصر

عصرخودرو : درحالی که خیابان ولی‌عصر به سمت میدان منیریه، برای پنجمین بار نشست کرده و مسئولان آتش‌نشانی حاضر در محل ترکیدگی لوله آب را عامل این نشست اعلام کرده‌اند، مسئولان شرکت آب و فاضلاب معتقدند مسبب این نشست نبوده‌اند و شرکت مترو را دلیل نشست خیابان ولی عصر معرفی می‌کنند.

به نقل از ایسنا، ساعت ۱۶ روز گذشته (یکشنبه) نشست زمین منجر به شکستگی لوله هفت اینچ منشعب از خط اصلی ۵۰۰ شد که شرکت آب و فاضلاب نیز در مدت دو ساعت مشکل را رفع کرد اما در ساعت یک بامداد برای بار دیگر زمین درمحل نشست کرد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای منطقه پنج تهران در توضیح حادثه با تاکید بر این‌که دلیل نشست زمین هیچ گونه ارتباطی با آب و فاضلاب نداشته است، اظهار کرد:‌ در ساعت ۱۶ روز گذشته در اثر فعالیت دستگاه حفار شرکت مترو خط سه، ریزش و نشست زمین حادث و گودالی به مساحت حدود ۵۰ متر در سطح خیابان ولیعصر ایجاد شد.

اصغر صفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ادامه داد: فعالیت دستگاه حفاری (TBM) مترو کاملا مشهود است، این دستگاه در همان مختصات و در عمق یازده متری سطح خیابان قرار دارد. نشست خیابان باعث خالی شدن قسمت لوله و تجهیزات آب شد.

وی همچنین اظهار کرد: خوشبختانه لوله خط اصلی ۵۰۰ در خیابان ولیعصر آسیب ندید، ولی لوله ۷ اینچ منشعب از این خط اصلی شکستگی داشت که سریعا تعمیر و درمدت دو ساعت مشکل بی‌آبی محل برطرف شد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفا با تاکید براین‌که بار پنجم است که در آن منطقه زمین نشست می‌کند، گفت: هر بار دلیل نشست زمین، فعالیت دستگاه حفاری (TBM) بوده است، این موضوع کاملا مشهود است. مجددا در ساعت یک بامداد، یک نشست دیگر در آن منطقه حادث شد که درپی آن عوامل شرکت مترو در حال حاضر در محل حضور دارند و نسبت به رفع مشکل اقدام می‌کنند.

احتمال نشست مجدد زمین در خیابان ولیعصر

صفری همچنین با بیان این که ۵ بار نشست زمین در خیابان ولیعصر طی دو ماه گذشته اتفاق افتاده است تصریح کرد: دو مورد از نشست‌ها منجر به شکستگی لوله‌های آب شده و در سایر موارد خاک زیر لوله خالی شده ولی به لوله‌ها آسیب نرسیده بود.

وی در مورد لزوم پاسخگویی شرکت مترو خاطرنشان کرد: به لحاظ قانونی اقدامات لازم را انجام دادیم؛ در گزارش‌ها، فیلم و عکس‌ها مشهود است که فعالیت شرکت مترو منجر به این نشست‌ها شده است.

صفری در مورد امکان ادامه نشست زمین در منطقه اظهار کرد:‌این امکان وجود دارد؛ چندین بار با شرکت مترو مکاتبه کردیم تا توجه بیشتری به موضوع شود برای مثال در هفته گذشته مکاتبه‌ای داشتیم مبنی بر این که با توجه به سستی خاک و لوله کشی در آن منطقه، توجه و اقدامات خاص داشته باشند ولی متاسفانه دیروز مجددا زمین نشست کرد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفا در پایان اظهار کرد: در حال حاضر عوامل شرکت مترو در خیابان ولیعصر اقدامات لازم را انجام می‌دهند و شهرداری هم نسبت به آسفالت خیابان اقدام می‌کند تا انشاء‌الله مسیر به زودی باز شود و تردد عادی انجام شود.

دوشنبه ۶ شهریور   ۱۳:۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.