توضیح اداره کل هنرهای نمایشی در خصوص حمایت از تالار مولوی

۲۱اردیبهشت،

یکی از مهمترین مأموریت های اداره کل هنرهای نمایشی، حمایت از تولید آثار نمایشی است. بدیهی است حمایت از تئاتر دانشگاهی به سبب جایگاه و اهمیتی که در عرصه تئاتر کشور دارد، همواره یکی از دغدغه های اصلی این اداره کل بوده است.

به گزارش هنرآنلاین، در همین راستا انجمن هنرهای نمایشی ایران در آذرماه ۱۳۸۹ تفاهم نامه ای را به مدت یک سال با موضوع «حمایت از اجرای عمومی و جشنواره ای نمایش های معرفی شده از طرف اداره کل هنرهای نمایشی در مجموعه تئاتر مولوی» با مدیرکل محترم وقت امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران منعقد کرده و بر طبق آن خود را موظف کرده که تا سقف ۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در طول مدت قرارداد از نمایش های به اجرا در آمده در تالار مولوی حمایت کند.

این حمایت لزوماً حمایت از آثار حرفه ای نبوده و شامل آثار اجرا شده توسط دانشجویان با معرفی مدیریت تالار مولوی نیز شده است.

مجموع حمایت های صورت گرفته از آثار تالار مولوی طی سال های ۸۹ تا ۹۰ مبلغی بالغ بر ۲/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال برای ۱۹ اثر نمایشی است که این رقم با احتساب ۵ اثر مورد حمایت در سال ۹۱ به ۳/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال می رسد.
پرداخت این سهم از بودجه حمایت نشان دهنده جایگاه والا و ارزنده این تالار به عنوان مرکزی تخصصی در حوزه تولید فکر و اندیشه در عرصه تئاتر کشور است.

تالار مولوی زیر مجموعه دانشگاه تهران است و هزینه کرد برای گردش کار امور جاری تالار همچون پرداخت حق الزحمه کارکنان، هزینه های تعمیر و نگهداری تالار و حمایت از اجراهای عمومی جزو بدیهی ترین فعالیت های متولی تالار یعنی اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران است. به نظر می رسد سوء تفاهم بزرگی در این حوزه شکل گرفته است.

اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان یکی از نهادها فعالیت اصلی خود را که حمایت از اجرای نمایش های هنرمندان بوده در حد توان و متناسب با بودجه های سنواتی خود به انجام رسانده، اما در حال حاضر شرایط به گونه ای ترسیم شده است که گویی اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی تنها تأمین کننده بودجه اداره تالار مولوی است و دوستان اداره کل فرهنگی دانشگاه تهران هیچ مسئولیتی در رتق و فتق امور جاری تالار به عهده ندارند.

اداره کل هنرهای نمایشی به عنوان تخصصی‌ترین نهاد دولتی حوزه تئاتر پیشنهاد کرد چنانچه اداره کل فرهنگی دانشگاه تهران امکان رسیدگی به اوضاع و احوال تالار مولوی به عنوان یکی از مهمترین تالارهای نمایشی کشور را ندارد، می تواند مدیریت تالار را برعهده بگیرد. این از آن روست که به نظر می رسد دوستان ما در اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران قدر گوهری همچون تالار مولوی را کمتر می دانند.

اداره کل هنرهای نمایشی در این راستا حاضر است تمام اسناد حمایت از تولیدات اجرا شده در تالار مولوی را منتشر کند و سبب خرسندی و شفافیت است که اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران نیز میزان هزینه کرد برای تالار تحت حمایت خود را منتشر نماید.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.