توضیح دربارهٔ شهریه و ارز امسال دانشجویان

۸فروردین ۱۳،

واحد مرکزی خبر:  همه ارز و شهریه دانشجویان بورسیه خارج از کشور و همچنین مقرری و شهریه دانشجویان بورسیه داخل کشور با همکاری بانک مرکزی ، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و نیز وزیر اقتصاد و دارایی پرداخت شد.

کامران دانشجو در دیدار نوروزی جمعی از مدیران وزارت علوم و سازمان اموردانشجویان افزود : تمام ارز سال ۹۱دانشجویان بورسیه خارج از کشور پرداخت شده و همچنین ارز شش ماهه اول سال این دانشجویان نیز در حال پرداخت است که در چند روز آینده در اختیار آنان قرار خواهد گرفت .

وزیر علوم با اعلام اینکه شهریه معوقه سال تمام دانشجویان بورسیه خارج از کشور که ۴۰۷نفر بودند نیز پرداخت شده است افزود : تمام شهریه و مقرری دانشجویان بورسیه داخل کشور در اواخر اسفندماه سال قبل در اختیار دانشگاهها قرار گرفته است .

دانشجو با اشاره به پیگریهای انجام شده برای ساماندهی مناسب اعتبارات پژوهشی در جهت رفع مشکلات کشور گفت : با تلاش های صورت گرفته در شورای علوم ، تحقیقات و فناوری اولین بار ردیف بودجه مستقل برای طرح های کلان ملی پژوهش و فناوری مصوب شورای عالی عتف در لایحه بودجه سال ایجاد شده است .

وی افزود:ردیف بودجه مستقل برای طرح های کلان ملی پژوهشی در قالب اعتبارات وزارت علوم در لایحه بودجه سال به تصویب هیات دولت رسیده و این موضوع مورد حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز هست.

وزیر علوم با اشاره به مسئولیت بزرگ جامعه دانشگاهی در جهت ایجاد آگاهی و شور و نشاط در فضای انتخابات ریاست جمهوری گفت : همه مسئولان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی باید تلاش کنند که جامعه دانشگاهی اعم از استادان ، دانشجویان و کارکنان بتوانند در ایجاد فضای مشارکت حداکثری و حماسه ای سیاسی نقش ایفا کنند.

دانشجو با اشاره به موفقیت های بسیار درخشان دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری در سال گفت : در سال قبل رتبه علمی ایران در سطح جهان دو بار ارتقا یافته است بطوریکه اکنون در پایگاه IsI در رتبه ۱۷ تولید علم جهان و اول منطقه و در پایگاه اسکوپوس نیز در رتبه ۱۵تولید علم جهان و اول منطقه قرار داریم .

وی افزود : این موفقیت ها و سرعت رشد علمی در تاریخ آموزش عالی بی نظیر است که با تلاش بسیار جدی اعضای هیات علمی و دانشجویان این مرزو بوم صورت می گیرد و در عین حال بیانگر پویایی و شادابی در سطح دانشگاههاست.

وزیر علوم با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای ارتباط دانشگاه و صنعت و حوزه و کاربرد در سال قبل گفت : اقدامات انجام شده برای ارتباط دانشگاه و صنعت و حوزه کاربرد بسیار موفق بوده است و بیانگر جهت گیری صحیح دانشگاه در جهت رفع مشکلات کشور است هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.