توضیح سازمان بازرسی در مورد ادعای دریافت رشوه توسط مدیران دولتی

۱۲م دیماه ،

پیرو انتشار یافتن مطلبی به نقل از حجت‌الاسلام نقویان در بعضی رسانه‌ها با موضوع «دریافت رشوه توسط یکی از مدیران یا معاونان وزارتخانه‌ها و در میان گذاشتن این موضوع با حجت‌الاسلام پورمحمدی و…»، روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور برای روشن‌شدن موضوع توضیحاتی ارایه کرد.

در توضیحات روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور آمده است: آنچه که به نقل از حجت‌الاسلام نقویان دربارهٔ‌ این موضوع، در رسانه‌ها مطرح‌شده صحیح نیست و آقای نقویان در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام پورمحمدی به‌صراحت اعلام کرد که مطالبی که در رسانه‌ها در‌ این باره مطرح کرده‌‌اند تحریف‌شده است و صحیح نمی‌باشد.

اضافه می‌شود: اصل این ماجرا بدین شکل است که در نشستی که جمعی از روحانیون حضور داشتند، در بین مباحثات آقای نقویان از وقوع یک تخلف رشوه‌گیری در جمع خبر داد و آقای پورمحمدی هم نسبت به وجود چنین تخلفاتی ابراز تأسف نموده و اعلام می‌دارد که “متأسفانه از این نمونه‌ها وجود دارد.”

لازم به ذکر است:

۱٫ آقای نقویان به سازمان بازرسی یا‌ آقای پورمحمدی مراجعه نداشته است.

۲٫ آقای نقویان هیچ‌گونه سند یا چکی ارایه ننموده‌اند.

۳٫ سازمان بازرسی با قاطعیت به این موارد رسیدگی نموده و حجم انبوه پرونده‌های در حال رسیدگی حکایت از این مسأله دارد به‌هیچ وجه تخلف، فساد و رشوه برای سازمان بازرسی عادی نیست و با جدیت و بدون گذشت به پرونده‌های فساد رسیدگی شده و به مراجع مربوطه ارسال می‌شود. البته شرط موفقیت همراهی دستگاه‌های اجرایی، محاکم و رسانه‌ها است که متأسفانه نه‌تنها همکاری مطلوب وجود ندارد بلکه سنگ‌اندازی‌ها و مانع‌تراشی‌های بسیاری هم دیده می‌شود که کمابیش در رسانه‌ها انتشار یافته است.

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور با تصریح این نکته که این روزها هجمه‌های ناروا و ناصواب بسیاری به سازمان بازرسی و مسئولان آن وارد می‌شود، تأکید ‌کرد: این تخریب‌های جهت‌دار هیچ خللی در عزم و اراده سازمان بازرسی در رسیدگی به تخلفات ایجاد نمی‌کند.

۱۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.