توضیح شهرداری منطقه ۱۸ تهران در خصوص ساخت یک مجتمع فرهنگی

۱۹م آذر ،

یکی ازخوانندگان به نام حسن نوشته بود:«سلام، شهرداری منطقه ۱۸ با تخریب یک ملک شخصی(کارگاه بتون سازی) درچهارراه اصلی خیابان خلیج فارس واقع دربزرگراه فتح، قصد تاسیس پروژه عظیم عمرانی اعم ازساخت آپارتمانهای مسکونی و امکانات رفاهی برای شهروندان را دارد. آنها دربنری تبلیغاتی نیز به این موضوع اشاره کرده اند. اما اکنون این ملک بسیار وسیع در مجاورت خیابان اصلی تبدیل به پارکینگ ماشین های سنگین شده و سبب بروز مشکلاتی فراوان ازجمله آلودگی شدید هوا، ترافیک همیشگی ،تخریب چهره محله شده است. باتوجه به حصارکشی پارکینگ مشکل بسیاری رابرای تردد مردم ایجاد کرده است. حال یک سوال از شهرداری محترم لااقل اگرقصدساختن ندارید تخریب هم نکنید. امیدوارم به گوش مسئولین برسد.»
روابط عمومی شهرداری منظقه ۱۸ در پاسخ این خواننده عنوان داشت:« این زمین متعلق به شهرداری نیست. زمین مورد اشاره متعلق به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است. این ستاد پس ازتوافق با شهرداری قصد ساخت یک مجتمع فرهنگی، ورزشی، هنری و تفریحی دارد. اما بلحاظ موقعیتی این محل درمحدوده شهرداری منطقه ۱۸ قرارگرفته است. ازسوی دیگراین زمین دربلوار خلیج فارس وخیابان ابوسعید شرقی قراردارد. زیرا اشتباهاً به بزرگراه فتح اشاره شده است. بهرحال شهرداری مجوزساخت و سازاین زمین را داده اما متولی ساخت وسازآن این ستاد است و شهرداری درساخت آن هیچ نقشی نداشته است.توافق انجام شده نیز برای تغییر کاربری زمین بوده است. ازسوی دیگراگرسازندگان به دلایل مختلف ساخت و سازی هم درآن انجام نمی دهد شهرداری نمی تواند اصراربراین امرداشته باشد. زیرا ممکن است سازنده بگوید که با کمبود اعتبارمالی روبرو شده اند. البته این ساختمان هم اکنون درحال طی کردن مراحل ساخت است. اما اگراین ساخت و سازمشکلاتی برای شهروندان ایجاد کند شهرداری به آن رسیدگی خواهد کرد.»
البته اگرشکایت مردمی دربارهٔ مزاحمت ها این خیابان مطرح شده باشد می توانیم دوستانه ماجرا را مورد بررسی قرارداهیم. به هرحال این نهاد خودش باید پاسخگو کارهایش باشد. ازآنجایی که در این زمین هنوز بنایی ساخته نشده است شهرداری نمی تواند در این مورد وارد عمل شود. اگرعملیاتی دراین زمین انجام شود، سازندگان آن باید تمام مسایل امنیتی را برای همسایگان وعابرین فراهم کنند تا ضررو زیانی صورت نگیرد. اگراین اتفاق افتد با آن برخورد می گردد اما تا کنون دراین زمین هیچ اقدامی صورت نگرفته است. از سوی دیگر شهرداری هم نمی تواند به آنها بگوید که درزمینتان خودرویی پارک نکنید. اگرساخت وسازی منجربه ضرروزیانی برای اهالی شود شرکت سامان دهی صنایع و مشاغل وارد عمل می گردد. اما زمانی که هیچ کاری دراین زمین انجام نشده شهرداری نمی تواند وارد عمل شود.» 
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.