توضیح طلا دربارهٔ رد صلاحیت‌شدگان شوراها

۲۱اردیبهشت،

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتشار یافتن خبرهای دربارهٔ اسامی رد صلاحیت‌شدگان شوراها گفت: اسامی اعلامی را به هیچ عنوان نه رد و نه تأیید می‌کنم و خبرها مربوط، تا زمان انتشار یافتن رسمی علی‌القاعده محرمانه است.

به گزارش ممتازنیوز، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به رد صلاحیت بعضی از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: اسامی اعلامی را به هیچ عنوان نه رد و نه تأیید می‌کنیم و خبرها مربوطه تا زمان انتشار یافتن رسمی اسامی داوطلبان تأیید صلاحیت شده علی‌القاعده محرمانه است.

وی افزود: در حقیقت اسامی ابلاغ شده در این مرحله از کار، بررسی‌شدگان هیئت‌های اجرایی می باشند که هیئت‌های اجرایی صلاحیت آنها را تأیید نکرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: این اشخاص از زمان ابلاغ و استناد به تبصره یک و دو ماده ۵۰ قانون مربوطه ظرف مدت ۴ روز فرصت دارند تا به هیئت اجرایی مربوطه و یا نمایندگی هیئت نظارت استان تهران مستقر در فرمانداری تهران مراجعه و شکایت خود را تسلیم کنند.

طلا تصریح کرد: آن دسته از داوطلبانی که هیئت‌های اجرایی صلاحیت آنها را تأیید کرده‌اند، نیز ظرف مدت ۷ روز در هیئت‌های عالی نظارت بررسی و چنانچه صلاحیت بعضی از تأییدشدگان هیئت‌های اجرایی، در هیئت نظارت مورد تأیید قرار نگیرد، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری، از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به ذینفعان ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: آنها نیز می‌توانند از تاریخ مربوطه تا یکم خرداد ماه سال جاری شکایات خود را به نحوی که گفته شده، به مراجع مربوطه اعلام کنند.

نماینده تهران اضافه کرد: هیئت‌های نظارت ظرف ۱۰ روز نتایج را بررسی و در کل تأییدشدگان انتخابات در ۱۲ خرداد ماه سال جاری به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ابلاغ و آنها ظرف ۳ روز موظف به انتشار یافتن رسمی اسامی خواهند بود.

طلا در پایان یادآور شد: تأییدشدگان انتخابات شوراهای شهر و روستا تاریخ ۱۶ تا ۲۲ خرداد ماه سال جاری می‌توانند تبلیغات رسمی خود را انجام دهند، این در حالی است که هرگونه تبلیغات برای کاندیدا در روز ۲۳ خرداد با ممنوعیت مواجه است و در نهایت انتخابات شوراهای شهر و روستا در تاریخ ۲۴ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.