توضیح قائم مقام وزیر صنعت درباره نوسان های بازار

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : فروشگاههای زنجیره ای مهمترین عامل در ایجاد ثبات قیمتی بازار هستند.
به گزارش خبرآنلاین محمد صادق مفتح درحاشیه بازدید از نمایشگاه اصناف و شبکه توزیع زنجیره ای افزود : در راس برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای اصلاح نظام توزیع توسعه فروشگاههای زنجیره ای و مخصوصا زنجیره خرده فروشی است که مزاحمت برای کار اصناف ایجاد نشود.
مفتح با اشاره به شروع این حرکت در دولت دهم و در وزارت بزرگانی سابق افزود : در همه نظامهای توزیعی به روز و مدرن فرماندهی قیمت را در بازارفروشگاههای زنجیره ای بر عهده می گیرند و این حرکت در وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز ادامه یافت.
وی تاکید کرد : یک نظام توزیع به روز به راحتی می تواند به خط تولید سامان بدهد و اینها کاملا به هم مربوط است وتا زمانیکه یک نظام توزیع به روزنداشته باشیم نمی توانیم متوقع تولید به روز باشیم.
قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، راه حل ایجاد تولید به روز و بهره ور را توسعه فروشگاههای زنجیره ای دانست و عنوان کرد : با این راه حل به راحتی می توانیم بر کیفیت ، استاندارد تولید ، استاندارد توزیع و نظام توزیع نظارت داشته باشیم و مطمئن باشیم که با یک بازار آرامی و مطمئنی روبرو هستیم وموجها و نوساناتی که دربازارایجاد می شود تاثیری نخواهد داشت.
به گفته وی نوسانات بازار هر از گاهی با شایعه ایجاد می شود و همه ناشی از این است که ما یک نظام توزیع خرد و پراکنده داریم و توسعه فروشگاههای زنجیره ای به عنوان وزنه تعادل نظام خرد جزو محورهای اصلی برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت است .
در آستانه روز ملی اصناف و دهه تولید ملی نمایشگاهی تحت عنوان اصناف و شبکه توزیع زنجیره‌ای از ۳۱ خردادماه به مدت دو روز در فضایی به مساحت بیش از یک هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا می‌شود.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.