توضیح متولی دربارهٔ نام و آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات

۲۶ام بهمن ،

 

متولی شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد:به هیچ عنوان این گونه نیست که به دنبال تغییرات وزارتخانه ای شبکه ملی اطلاعات و امور مربوط به آن مورد کم توجهی قرار گرفته باشد.
 
علی حکیم‌جوادی – رییس سازمان فناوری اطلاعات – در ارتباط با این که آیا قرار است نام این شبکه تغییر کند،گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه به صراحت نام شبکه‌ی ملی اطلاعات مورد اشاره قرار گرفته و وزارت ICT مکلف به ایجاد و توسعه‌ی این شبکه شده است.
 
او که از سوی وزارت ارتباطات به عنوان مجری این طرح معرفی شده، ادامه داد: البته ممکن است قرار بر آن باشد که شبکه‌های دیگری با نام‌های دیگر هم ایجاد شوند که من در این صورت در جریان این شبکه‌ها نیستم اما ما مطابق قانون به وظیفه‌ی خود عمل کرده و طبق زمان‌بندی و برنامه ریزی های صورت گرفته ، امور مربوط به شبکه ملی اطلاعات را دنبال خواهیم کرد.
 
رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات با اشاره به این‌که در حال حاضر جلسات بسیار منسجمی در ارتباط با این شبکه و امور آن برگزار می‌شود، توضیح داد: این‌گونه نیست که با رفتن وزیر سابق این شبکه مورد بی‌توجهی واقع شده باشد، چرا که سرپرست سابق هم توجه ویژه‌ای به این بحث داشت و اکنون بخش‌های مختلف شبکه‌ی ملی اطلاعات مورد بهره‌برداری قرار گرفته که از جمله این بخش‌ها می‌توان به شبکه گمرکی یا شبکه‌هایی مانند علمی یا بخشی از دیتاسنتر‌های استانی اشاره کرد.
 
حکیم‌جوادی با بیان این‌که اکنون به مقطعی رسیده‌ایم که بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات فراهم شده، اظهار کرد: اکنون به دنبال به اشتراک‌گذاری اطلاعات بین این بخش‌ها هستیم که این مرحله، بخش مهمی از کار است که همکاران ما در حال حاضر مشغول فعالیت بر روی آن می باشند.
 
به گزارش ایسنا،پیش از این دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت و گویی با ایسنا از تغییر نام شبکه ملی اطلاعات خبر داده و هفته قبل نیز از واژه «شبکه مجازی داخلی» به جای آن استفاده کرد .

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.